شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
به دلیل انتقاد از سیاست های اشغالگران:

اسرائیل یک روزنامه نگار هلندی را اخراج کرد

رسانه های رژیم اشغالگر قدس گزارش دادند که مقامات اسرائیلی با تقاضای تمدید ویزای یک روزنامه نگار هلندی به دلیل انتقاد از سیاست های اسرائیل مخالفت کرده واز وی خواستند که اراضی اشغالی را ترک کند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از پایگاه خبری عرب 48، رژیم صهیونیستی با تمدید ویزای یک روزنامه نگار هلندی به نام"دیریک وولترز"، مخالفت کرده واز وی خواسته است که اراضی اشغالی را ترک کند.


دلیل عدم تمدید ویزای این روزنامه نگار هلندی این است که وی چندی پیش در گزارشی از سیاست های ر ژیم صهیونیستی در شهر اشغالی الخلیل، و همچنین قانون مجازات تحریم  کنندگان اسرائیل انتقاد کرده است.


روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشت: سازمان دولتی پیگیری امور روزنامه نگاران در اسرائیل بارها به این روزنامه نگار هلندی هشدار داده و او را به تهیه گزارش های ضد اسرائیلی متهم کرده بود. هاآرتص در قسمتی از گزارش خود مدعی شد که دلیل عدم تمدید ویزای این روزنامه نگار، حضور غیر قانونی وی در اراضی اشغالی به مدت چندین ماه بوده است.


براساس این گزارش، دیریک وولترز در روزنامه هلندی NRC Handelsblad(چهارمین روزنامه پر تیراژ در هلند) فعالیت می کند، واز سال 2014 به عنوان خبرنگار این روزنامه به اراضی اشغالی اعزام شده است.


ور در ژانویه سال 2016 گزارشی از هشر اشغالی الخلیل تهیه کرده بود که در آن تاکید کرده است: فلسطینیان بر این باورند که تمام اقدامات شهرک نشینان پس از هماهنگی کامل با ارتش اسرائیل انجام می شود. آنها همچنین می گویند که ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر شلیک به سمت فلسطینیان به بهانه ممانعت از انجام عملیات شهادت طلبانه کذب محض است. فلسطینیان می گویند که ارتش اسرائیل با این بهانه فلسطینی ها را به قتل برسانند. نظامیان اسرائیل پس از تیراندازی به سمت فلسطینیان ، یک چاقو یا اسلحه سرد در محل حادثه می اندازد تا بگوید دلیل تیراندازی جلوگیری از وقوع عملیات شهادت طلبانه بوده است.


علاوه براین، در ماه مارس 2016، و پس از اینکه رژیم صهیونیستی قانون مجازات تحریم کنندگان اسرائیل را تصویب کرد، این روزنامه نگار هلندی در توئیر خود به شدت از این قانون انتقاد کرده بود، موضوعی که باعث شد سازمان دولتی پیگیری امور روزنامه نگاران در اسرائیل بار دیگر به وی هشدار دهد. این روزنامه نگار هلندی در صفحه توئیر خود در واکنش به قانون مجازات تحریم کنندگان اسرائیل نوشت:«تحریم یک راهکار قانونی برای مجازات اسرائیل است، اما فلسطینیان و اسرائیلی ها نمی توانند دیگران را به تحریم اسرائیل دعوت کنند، وچنانچه دست به این کار بزنند، محاکمه خواهند شد».


"رون باز" مدیر بخش روزنامه نگاران خارجی در سازمان پیگیری امور روزنامه نگاران اسرائیل، طی نامه ای خطاب به این روزنامه نگار هلندی نوشت:« آیا این توئیت در حمایت از جنبش تحریم اسرائیل است؟ امیدوارم که اینگونه نباشد.» این مقام صهیونیست همچنین از به کار بردن اصطلاح"فلسطینیان اسرائیل" توسط این خبرنگارا هلندی انتقاد کرد وگفت که اسرائیل با به کار رفتن این اصطلاح مخالف است.

 

درنهایت رژیم صهیونیستی به تمدید ویزای این خبرگزار هلندی مخالفت کرد، چرا که به گفته سازمان پیگیری امور روزنامه نگاران در اسرائیل، این خبرنگار در روزنامه ای فعالیت می کند که به قوانینی که اسرائیل برای خبرنگاران تعریف کرده است پایبند نیست.

 

 

انتهای پیام/ م.ر




نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.