پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تلاش ابومازن برای جلب رضایت ترامپ با اتهام زنی به تهران

در گذشته نیز برخی مقامات تشکیلات خودگردان در مواضعی علیه تهران سخن پراکنی کرده بودند اما مسئله‌ای که در مواضع اخیر آنها قابل مشاهده است، تلاش همه جانبه برای دیدار ابومازن با ترامپ با دستان پر و قدرتمند جلوه دادن وی در سفر به آمریکا است.

 

خبرگزاری قدس (قدسنا): در شرایطی که دونالد ترامپ از انتقال سفارت کشورش  به تل آویو سخن گفته و شدیدترین انتقادات را از ساختار تشکیلات خودگردان داشته است ، سخنگوی  ابومازن با حمله به جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد شرایط رئیس را بیش از پیش با خواسته های ترامپ همسو کند و وی را با دستانی پر به دیدار با رئیس جمهور آمریکا بفرستد.

نبیل ابوردینه که اعلام کرده ابو مازن بعد از مشاوره با چند کشور عربی عازم واشنگتن شده است ، با موضع گیری تند علیه سخنان اخیر «حسین شیخ الاسلام» او را به دلیل انتقاد از محمود عباس مورد حمله قرار داد.

این سخنگوی تشکیلات خودگردان بدون اشاره به اقدامات متناقض کشورهای عربی در صحنه فلسطین ، تشدید محاصره نوار غزه از برخی کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان ، اخراج فلسطینی‌ها از کشورهای عربی  و حتی قطع برق غزه و کاهش حقوق کارکنان این باریکه که از سوی توسط تشکیلات ابومازن اخیرا اجرایی شده، جمهوری اسلامی ایران را عامل دو دستگی در صحنه فلسطین معرفی کرد.

از نکات جالب این اظهار نظر که رسانه های عربی آن را با آب و تاب منتشر کرده اند ، آن است که ابو ردینه بدون اشاره به توافقنامه سازش تشکیلات خودگردان که تمامی فلسطین را به صهیونیستهای اشغالگر واگذار کرده ، توافق هسته ای ایران اذعان و کرنش ایران توصیف کرده است.

در اینجا این پرسش مهم مطرح می‌شود که آیا بهتر نبود سخنگوی تشکیلات ابومازن به جای  فرار به جلو ، دلایل عدم حمایت همبستگی ابو مازن با اعتصاب غذای اسرای فلسطینی را آن هم بعد از گذشت بیش از دو هفته از آن به افکار عمومی فلسطینی ارائه کند؟

البته این نخستین باری  نیست که مسئولان تشکیلات خودگردان به  شکل جنون آمیز به انتقادات صورت گرفته از رویکرد و سیاست‌های این تشکیلات واکنش نشان می دهند، پیش از این نی رهبران جنبش های فلسطینی ازجمله دکتر رمضان عبد الله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از سخنرانی در کنفرانس حمایت از اتنفاضه مردم فلسطین در تهران ، که در آن به همکاری امنیتی گسترده تشکیلات خود گردان با رژیم صهیونیستی علیه مردم ومبارزان فلسطینی ودر راستای سرکوب انتفاضه پرداخته اشاره کرده بود مورد هجمه تشکیلات خود گردان قرار گرفته بود.

در گذشته نیز برخی مقامات تشکیلات خودگردان در مواضعی علیه تهران موضع گیری کرده بودند اما مسئله‌ای که در مواضع اخیر آنها قابل مشاهده است، تلاش همه جانبه برای دیدار ابومازن با ترامپ با دستان پر است. کارشناسان منطقه همچنین اخیرا تدابیر سختگیرانه تشکیلات خودگردان علیه غزه و حماس را در راستای قدرتمند جلوه دادن ابومازن در برابر ترامپ توصیف کرده بودند.

محمود الزهار از رهبران حماس در این باره گفته بود: تصمیم قطع برق و کاهش حقوق کارکنان تشکیلات خودگردان در غزه تصمیم شخصی ابومازن است و وی می‌خواهد خودش را در برابر ترامپ شخصیتی نشان دهد که توانایی مجازات حماس را دارد.

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

سفر رئیس تشکیلات خودگردان به لیبی

  به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین برای انجام یک دیدار دو روزه از لیبی  وارد طرابلس شد تا با مقامات این کشور درباره تحولات فلسطین به گفت‌وگو بنشیند.   به نوشته پایگاه خبری « الوسط - لیبیا » در این سفر« محمد اشتیه » نخست ...

|

آخرین عناوین صبح روز یکشنبه رسانه های فلسطینی (12 دی)

حماس: بمباران برخی نقاط غزه آغاز درگیری جدید است/ افزایش شمار مبتلایان کرونا به 77 نفر در کرانه باختری و غزه/ بازداشت یک فلسطینی به اتهام مشارکت در عملیات شهادت طلبانه/ ابراز نگرانی صلیب سرخ نسبت به وضعیت وخیم جسمانی ابوهواش اسیر معتصب فلسطینی
آخرین عناوین صبح روز یکشنبه رسانه های فلسطینی (12 دی)

حماس: بمباران برخی نقاط غزه آغاز درگیری جدید است/ افزایش شمار مبتلایان کرونا به 77 نفر در کرانه باختری و غزه/ بازداشت یک فلسطینی به اتهام مشارکت در عملیات شهادت طلبانه/ ابراز نگرانی صلیب سرخ نسبت به وضعیت وخیم جسمانی ابوهواش اسیر معتصب فلسطینی

رسانه های فلسطینی صبح امروز یکشنبه عناوین اصلی خود را به پوشش اخبار مهم 24 ساعت گذشته فلسطین اشغالی از جمله ابراز نگرانی موسسات حقوقی و بین المللی نسبت به اوضاع وخیم جسمانی ابوهواش اسیر معتصب فلسطینی و همچنین هشدار حماس نسبت به آغاز درگیری جدید میان غزه و رژیم صهیونیستی ...

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.