پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تجمع آوارگان فلسطینی علیه قانون منع کار

آوارگان فلسطینی مقیم لبنان در اعتراض به اوضاع اجتماعی در بیروت تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی لغو قانون «نداشتن حق کار برای آوارگان فلسطینی» را خواستار شدند.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، اعضای ائتلاف «لبنانی فلسطینی» ضمن راه اندازی کمپین «حق کار برای آوارگان فلسطینی در لبنان»، به مناسبت روز کارگر در شهر بیروت تجمع کردند و در آن خواستار لغو قانون «منع کار برای آوارگان» شدند.

تجمع کنندگان فلسطینی مقیم لبنان با سر دادن شعارهایی بر حق کار برای آوارگان فلسطینی و لغو قوانین «ظالمانه» که آنها را از برخورداری حق کار محروم می کند، تاکید کردند.

در این تجمع نمایندگان نهادهای محلی، احزاب فلسطینی و لبنانی نیز شرکت داشتند، مقابل ساختمان العازاریه در خیبان ریاض الصلح در شهر بیروت و به مناسبت روز کارگر صورت گرفت.

در این تجمع برخی از روسای احزاب سیاسی لبنان و فلسطین سخنرانی کردند. رئیس حزب الاتحاد ضمن شرکت در تجمع تاکید کرد که کارگر فلسطینی در لبنان نه به دلیل شرایط سخت اقتصادی، بلکه به دلیل تصمیمات سیاسی بیکار است.

حزب الاتحاد در پیامی به وزیر کار لبنان نوشت: آوارگان فلسطینی رقیب کارگران لبنانی نیستند و برخورداری آنها از حق کار، مانع بازگشت آنها به وطنشان نخواهد شد.»

«اشرف دبور» سفیر فلسطین در بیروت و «حسن منیمنه» رئیس کمیته گفتگوی لبنانی و فلسطینی روز سه شنبه گذشته در مقر سفارت فلسطین در لبنان با یکدیگر دیدار و درباره اوضاع آوارگان فلسطینی و راه های بهبودی اوضاع معیشتی و محیطی آنها در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اتحادیه عرب در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۱۹۶۵ با صدور پروتکلی  پیشنهاداتی برای بهبود وضع زندگی روزمره آوارگان  فلسطینی در تمام کشورهای عربی را به تصویب رساند. هدف از صدور این پروتکل تضمین برابری و برادری بین فلسطینیان و شهروندان عرب در زمینه برخورداری از حق اشتغال، آزادی رفت و آمد و حق بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی خود بود.


این پروتکل توسط عراق، مصر، سوریه و اردن به تصویب و به اجرا گذاشته شد، اما لبنان و کویت از تصویب این پروتکل به خاطر امکان ایجاد رقابت در صحنه بازار کار بین آوارگان فلسطینی و شهروندان خودی، خودداری کردند.

فلسطینیان حدود ۷ درصد از جمعیت ساکن لبنان را تشکیل می دهند و گفته می شود که فلسطینیان ساکن اردوگاهها از اعطای حقوق پایه ای مانند حق شهروندی برخوردار نیستند.در همین راستا به دنبال قانون مصوبه سال ۲۰۰۱، فلسطینیان از حق ماکیت بر زمین و ساختمان در لبنان محروم هستند.

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

نشست دوحه درباره غزه بی‌نتیجه ماند

مخالفت حماس با قلدری رژیم صهیونیستی در مذاکرات
نشست دوحه درباره غزه بی‌نتیجه ماند

مخالفت حماس با قلدری رژیم صهیونیستی در مذاکرات

یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین ضمن بی‌نتیجه خواندن نشست دوحه درباره نوار غزه گفت که جنبش حماس با شروط تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی برای بازگشت آوارگان به نوار غزه مخالفت کرده است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.