پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
اعتصاب سراسری در غزه، قدس و کرانه باختری ادامه دارد؛

وضعیت وخیم اکثر اسرای فلسطینی در سیزدهمین روز اعتصاب آزادی و کرامت

سیزدهمین روز اعتصاب «آزادی و کرامت» از صبح امروز در حالی آغاز شد که وضعیت جسمانی بسیاری از اسرای اعتصاب کننده فلسطینی در شرایط بدی قرار گرفته است.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، اعتصاب غذای اسرای فلسطینی که از روز هفدهم آوریل (همزمان با روز اسیر فلسطین) با عزم و اراده پولادین اسرا در زندان‎های رژیم صهیونیستی آغاز شده، امروز وارد سیزدهمین روز خود شد.

این در حالی است که منابع فلسطینی از وضعیت نامناسب اکثر اسرای فلسطینی در نتیجه 13 روز اعتصاب غذا خبر می‌دهند.

امروز نیز فلسطینی‌ها در نظر دارند در همبستگی با اسرا به اعتصاب سراسری که از روز پنج شنبه در قدس، کرانه باختری و غزه آغاز شده ادامه دهند.

در شرایط کنونی 1600 اسیر فلسطینی از کل هفت هزار اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی  اعتصاب  کرامت و آزادی را ادامه می‌دهند.

در بین این هفت هزار اسیر 1200 اسیر بیمار نیز وجود داد که 21 نفر از آنها مبتلا به سرطان بوده و 17 نفر از بیماری‌های قلبی رنج می‎‌برند.

از کل اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز 330 اسیر از غزه، 680 اسیر از قدس، 6000 اسیر از کرانه باختری و 34 اسیر از دیگر کشورها هستند.

به گزارش قدسنا، در مطالبات اسرای فلسطینی که تحقق آن را شرط پایان اعتصاب غذای خود اعلام نموده‌اند، تاکید بر لزوم بازگرداندن کرامت به اسرای فلسطینی کاملا واضح است. اعتصاب غذای بیش از 1580 اسیر فلسطینی از روز هفدهم آوریل (روز اسیر فلسطین) در زندان‌های رژیم صهیونیستی آغاز شد.

مهمترین مطالبات اسرای فلسطینی در اعتصاب غذای کرامت ایجاد وضعیتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که در آن کرامت انسانی بر اساس موازین بین المللی و قوانین پذیرفته شده جهانی رعایت شود. مرکز تحقیقات اسرای فلسطینی اعلام کرده که در حال حاضر هفت هزار و 24 اسیر فلسطینی و از دیگر کشورها در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت قرار دارند که 23 زندان، بازداشتگاه و مراکز تحقیق و بازجویی دوران اسارت خود را می‌گذرانند.
 

انتهای پیام/م.ت/
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.