شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
یازدهمین روز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی؛

اعتصاب در قدس، غزه و کرانه باختری آغاز شد/ بزرگترین اعتصاب سراسری در حمایت از اسرا

با آغاز یازدهمین روز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، مراکز دولتی و بخش خصوصی فلسطینی در قدس، غزه و کرانه باختری اعتصاب کامل خود را آغاز کردند.

 

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) امروز (پنج شنبه) اعتصاب غذای آزادی و کرامت که از روز هفدهم آوریل گذشته با عزم و اراده مستحکم اسرای فلسطینی آغاز شده، وارد یازدهمین روز خود شد.

این در حالی است که هر روز میزان حمایت‌های گروهها و مردم فلسطین از اسرای فلسطینی در جریان اعتصاب «آزادی و کرامت» در حال افزایش است. از  ساعاتی پیش اعتصاب کامل در مراکز دولتی و خصوصی فلسطینی در قدس، غزه و کرانه باختری در حمایت از اسرای فلسطینی آغاز شده است.

این اعتصاب گسترده شامل همه مراکز عمومی دولتی، تجاری و حمل و نقل می‌شود و باعث شده از صبح روز پنج شنبه وضعیت متفاوتی از روزهای گذشته در قدس،  غزه و کرانه باختری حکمفرما شود. منابع فلسطینی اعتصاب سراسری امروز را بزرگترین اعتصاب در دهه های اخیر فلسطین توصیف کرده‌اند.

 

 

همچنین فعالان شبکه‌های مجازی با راه اندازی هشتگ اعتصاب کرامت به طور گسترده در حال رساندن پیام مظلومیت اسرای فلسطینی به جهانیان هستند.


به گزارش قدسنا، در مطالبات اسرای فلسطینی که در بالا منتشر شده تاکید بر لزوم بازگرداندن کرامت به اسرای فلسطینی کاملا واضح است. اعتصاب غذای بیش از 1580 اسیر فلسطینی از روز هفدهم آوریل (روز اسیر فلسطین) در زندان‌های رژیم صهیونیستی آغاز شد.  مهمترین مطالبات اسرای فلسطینی در اعتصاب غذای کرامت ایجاد وضعیتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که در آن کرامت انسانی بر اساس موازین بین المللی و قوانین پذیرفته شده جهانی رعایت شود. مرکز تحقیقات اسرای فلسطینی اعلام کرده که در حال حاضر هفت هزار و 24 اسیر فلسطینی و از دیگر کشورها در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت قرار دارند که 23 زندان، بازداشتگاه و مراکز تحقیق و بازجویی دوران اسارت خود را می‌گذرانند.

انتهای پیام/م.ت/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.