شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

شرکت فلسطین در جشنواره کودک ترکیه

فلسطین در نهمین جشنواره بین المللی کودک که چند روزی است در شهر کوجالی ترکیه برگزار شده است، شرکت کرد و کودکان فلسطینی ضمن شرکت در این مراسم در حمایت از اسرای فلسطینی راهپیمایی کردند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری معا، موسسه فرهنگ و هنر «نسل سوم» به نمایندگی از فلسطین در نهمین جشنواره کودک در شهر کوجالی واقع در غرب ترکیه شرکت کرد.


در این جشنواره بین المللی که به مناسبت عید ملی و روز کودک از ۲۳ آوریل آغاز شد، کودکان بین ۹ تا ۱۴ سال شرکت کردند و در آن نمایش فرهنگی و هنری مانند موسیقی و رقص محلی اجرا شد.


بر اساس این گزارش، در جشنواره ای که در ترکیه برگزار شده است، ۳۶ کشور عربی و غیر عربی شرکت کرده و هر کشوری مراسم ملی خودش را اجرا می کند.


در دومین روز این جشنواره، کودکان فلسطینی مراسمی در حمایت از اسرای «قهرمان» خود که در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند، اجرا کردند تا صدای اسرای اعتصاب کننده غذا را به گوش جهانیان برسانند.


نلی نعمه مدیر موسسه فرهنگ و هنر فلسطین گفت: هدف از مشارکت حمایت از میراث هنری فلسطین و پیام صلح و داشتن حق زندگی با آزادی و کرامت است.


وی افزود: کودکان فلسطینی پس از پایان مراسم برای همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا راهمپیایی کردند و در حمایت از آنها شعار سر دادند.


نعمه تاکید کرد که فلسطینیان با وجود ادامه اشغالگری ها و اقدامات خشونت آمیز نظامیان صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی، می توانند هنرنمایی کنند و قادر به تولید محصولات فرهنکی در همه محافل بین المللی هستند.


انتهای پیام/




نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.