پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
در گفتگوی سفیر فلسطینی و مسئول لبنانی:

اوضاع پناهندگان فلسطینی در لبنان مورد بررسی قرار گرفت

سفیر فلسطین در بیروت و رئیس کمیته گفتگوی لبنانی فلسطینی درباره اوضاع پناهندگان فلسطینی در لبنان و راه های بهبود شرایط معیشتی آنها بحث و تبادل نظر کردند.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه الدیار، «اشرف دبور» سفیر فلسطین در بیروت و «حسن منیمنه» رئیس کمیته گفتگوی لبنانی و فلسطینی روز سه شنبه در مقر سفارت فلسطین در لبنان با یکدیگر دیدار و درباره اوضاع پناهندگان فلسطینی و راه های بهبودی اوضاع معیشتی و محیطی آنها در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.


سفیر فلسطینی در این دیدار به اوضاع اراضی فلسطینی و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مقدسات مسیحی و اسلامی و همچنین اعتصاب «الکرامه» اسرای فلسطینی پرداخت.


رئیس کمیته گفتگوی لبنانی فلسطینی نیز در حمایت از اسرای فلسطینی تاکید کرد که اقدامات ظالمانه و خشونت آمیز علیه اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی و بازداشت اداری برای مدت طولانی و بدون محاکمه، خلاف قوانین بین المللی است.


اتحادیه عرب در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۱۹۶۵ با صدور پروتکلی یکسری پیشنهادات برای بهبود وضع زندگی روزمره آوارگان و پناهندگان فلسطینی در تمام کشورهای عربی را به تصویب رساند. هدف از صدور این پروتکل تضمین برابری و برادری بین فلسطینیان و شهروندان عرب در زمینه برخورداری از حق اشتغال، آزادی رفت و آمد و حق بازگشت به سرزمین آباء و اجدادی خود بود.


این پروتکل توسط عراق، مصر، سوریه و اردن به تصویب و به اجرا گذاشته شد، اما لبنان و کویت از تصویب این پروتکل به خاطر امکان ایجاد رقابت در صحنه بازار کار بین آوارگان فلسطینی و شهروندان خودی، خودداری کردند.


فلسطینیان حدود ۷ درصد از جمعیت ساکن لبنان را تشکیل می دهند و گفته می شود که فلسطینیان ساکن اردوگاهها از اعطای حقوق پایه ای مانند حق شهروندی برخوردا نیستند. به عنوان مثال، بدنبال قانون مصوبه سال ۲۰۰۱، فلسطینیان از حق ماکیت بر زمین و ساختمان در لبنان محروم هستند.


انتهای پیام/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.