پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

چرا رژیم صهیونیستی به قنیطره حمله کرد

رژیم صهیونیستی با توجه به طرح تقسیم سرزمین سوریه توسط جبهه ائتلاف عربی – آمریکایی سعی در تسلط دائمی بر کل منطقه بلندی های جولان دارد . این رژیم به بهانه تهدیداتی که امکان دارد در آینده از جولان آن مطرح شود در صدد اشغال این بخش از سوریه است.


خبرگزاری قدس (قدسنا) - محمد شاهدی : در چند ماه گذشته شاهد حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه بودیم، از حمله موشکی به کاروان نظامیان سوریه تا حمله روز گذشته بالگردهای اسراییلی به پایگاه نیروهای ارتش سوریه درشهر البعث در نزدیکی حومه قنیطره، البته شکی نیست که این حملات در پی پیروزی ها و پیش روی های اخیر جبهه مقاومت و با چراغ سبز ائتلاف ضد سوری یعنی اتحادیه عرب و آمریکا شکل گرفته است:
 

1 – این تجاوز بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی یک رژیم متجاوز و ناقض مقررات بین المللی است که همواره امنیت منطقه خاورمیانه را با حمایت از جبهه ائتلاف ضد سوری از بین می برد.
 

2 – هدف قرار دادن محل استقرار ارتش سوریه، همچنین همزمانی حمله موشکی اسراییل و حمله تروریست ها به منطقه قنیطره نشان از دخالت این رژیم در امور داخلی سوریه است که سعی در تضعیف دولت و حمایت و همراهی با تروریست ها دارد. زیرا پیروزی ها و پیشروی های ارتش سوریه به معنی استمرار دولت  بشار اسد در جبهه مقاومت است و در واقع به زیان منافع رژیم صهیونیستی است. این موضوع درستی سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از حکومت بشار اسد در  مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی را نمایان می‌سازد.
 

3– بازگشایی گذرگاه اصلی دمشق به قنیطره معروف به "گذرگاه صلح" پس از 5 سال.  این گذرگاه اهمیت لجستیکی بسیاری جهت ارسال تجهیزات به نیروهای مقاومت دارد، دمشق و مناطق اطراف غوطه غربی را به قنیطره متصل می سازد و با شروع از شهرهای سومریه و معضمیه به منطقه عرطوز و پس از آن به شهر خان شیخ می رسد.
 

4– هرگاه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در پیشروی ها درمجاورت و نزدیکی سرزمین های اشغالی قرار می گیرند، ارتش اسراییل سعی در توقف و جلوگیری از آن است.
 

5– رژیم صهیونیستی با توجه به طرح تقسیم سرزمین سوریه توسط جبهه ائتلاف عربی – آمریکایی سعی در تسلط دائمی بر کل منطقه بلندی های جولان دارد . این رژیم به بهانه تهدیداتی که امکان دارد در آینده از جولان آن مطرح شود در صدد اشغال این بخش از سوریه با استفاده از بحران تروریستی در این کشور و البته با همکاری امریکا و کشورهای منطقه است. زمینه سازی برای باز کردن یک جبهه جدید در جنوب دمشق از طریق مرزهای اردن با کمک ائتلاف امریکایی- عرب  و رژیم صهیونیستی در همین چارچوب قابل ارزیابی است.

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

نگاه روز/

حدّ مدارای ایران در قبال تجاوزات اسرائیل به سوریه
نگاه روز/

حدّ مدارای ایران در قبال تجاوزات اسرائیل به سوریه

شرایط ایران در سوریه یک شرایط منحصر بفرد می باشد. به نظر می رسد ایران با توجه به شرایط میدانی در سوریه و ضرورت بازسازی ظرفیت های دفاعی و تهاجمی ارتش سوریه خصوصا در جنوب، تمام همّ و غمّ خود را به تقویت زیرساخت های ارتش سوریه در این حوزه قرار داده است.

|

بازتاب واکنش ایران به حملات اسرائیل در رسانه‌ های عربی و فلسطینی؛

نیروهای مسلح ایران برای روز نابودی اسرائیل آماده می‎شوند+ تصویر
بازتاب واکنش ایران به حملات اسرائیل در رسانه‌ های عربی و فلسطینی؛

نیروهای مسلح ایران برای روز نابودی اسرائیل آماده می‎شوند+ تصویر

واکنش فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حملات بامداد امروز ارتش اسرائیل به سوریه، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی و فلسطینی داشته است.

|

نگاه رسانه های عبری به تحولات بامداد دوشنبه چگونه بود؛

گزارش یدیعوت درباره حملات ارتش اسرائیل/ قوی‎ترین و وسیع‎ترین حمله به سوریه
نگاه رسانه های عبری به تحولات بامداد دوشنبه چگونه بود؛

گزارش یدیعوت درباره حملات ارتش اسرائیل/ قوی‎ترین و وسیع‎ترین حمله به سوریه

روزنامه یدیعوت آحرونوت امروز گزارش داد که حملات بامداد دوشنبه ارتش اسرائیل به سوریه قویترین و وسیع ترین حملات طی ماههای اخیر بوده است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.