جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

بیکاری بیش از ۴۰ درصد از اهالی غزه

آنروا نتایج تحقیقات درباره اوضاع اقتصادی و بیکاری در غزه را که با هدف بهبودی فرصت های شغلی برای پناهندگان و آوارگان فلسطینی انجام شده را اعلام کرد که براساس آن بیکاری در غزه به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، آژانس امدادرسانی و اشتغال سازمان ملل ویژه پناهجویان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد بررسی جامع  بازار کار در غزه، نشان دهنده وضعیت سخت اقتصادی است که جوانان غزه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

معین بسیسو از مقامات آنروا در نتایج این تحقیقات، بیان داشت: هدف از بررسی اوضاع اقتصادی در این شهر، مشخص کردن شکاف در بازارکار میان اقشار مختلف از جمله فارغ التحصیلان دانشگاهی و غیر دانشگاهی و نحوه کاهش این شکاف است.

وی تصریح کرد: تحقیقات با هدف بهبودی فرصت های شغلی برای پناهندگان و آوارگان فلسطینی از طریق تقویت توانایی های فارغ التحصیلان صورت گرفته است، به گونه ای که با درخواست ها و نیازهای بازارکار متناسب باشد.

وی گفت: تعیین فرصت های کاری مناسب در بخش های اقتصادی و شغلی مختلف برای زنان غزه و همچنین ایجاد پایگاههایی برای گسترش بخش آموزش فنی و حرفه ای اهمیت دارد.

بسیسو با تاکید بر اینکه ۶۴ درصد از زنان غزه بیکار هستند، افزود: بیکاری در غزه به ۴۰ درصد رسید و بیشترین درصد بیکاری بین قشر  ۲۰- ۲۴ سالگی است.
 

آنروا پیش از این در سال اواخر سال 2016 اعلام کرده بود که وضعیت بازار کار نوار غزه بدتر از آن چیزی است که نرخ های بیکاری نشان می دهند و بر اساس اطلاعات بانک جهانی، این منطقه جزء نقاطی است که بیشترین نرخ بیکاری در جهان را دارد.

 

انتهای پیام/

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.