پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
سفیر سابق ایران در سوریه در گفتگو با قدسنا:

تهاجم رژیم صهیونیستی به سوریه تکرار تجربه شکست خورده این رژیم در لبنان خواهد بود

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه: اسرائیل در حمله به سوریه در پی عادی سازی نقض حریم هوایی این کشور، ارسال پیام و دادن روحیه به گروه های مسلح تکفیری – تروریستی داخل خاک سوریه است. 

 

دکتر شیبانی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایرا در سوریه در گفتگو با خبرگزاری قدس (قدسنا) در خصوص تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: بدون در نظر گرفتن تبعات خبر و حواشی رسانه ای، مایلم در ابتدا نکاتی را در این مورد متذکر شوم. اهدافی که رژیم صهیونیستی از پس این حمله دنبال می کند به نظر می رسد دو هدف عمده و اساسی است.

 

۱. عادی سازی نقض حریم هوایی سوریه و به تبع آن، نقض قوانین بین المللی است که در واقع ما شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی از ابتدای شروع تحولات و بحران در سوریه چندین بار حریم هوایی یک کشور عضو سازمان ملل را مورد تجاوز قرار می دهد و عملا به دنبال آن است که با نقض قوانین بین المللی انجام عملیات هوایی را به عنوان یک حق مشروع  برای خودش در میان افکار عمومی و جامعه جهانی تحت عناوین مختلف همانند ضربه زدن به حزب الله و یا مورد هدف قرار دادن کاروان های امداد رسانی به جبهه مقاومت جا بیندازد.

 

۲. ارسال پیام به گروه های مسلح تکفیری – تروریستی داخل خاک سوریه که این رژیم نامشروع در تلاش است تا روحیه از دست رفته آنها را بار دیگر تجدید کند. در این راستا مواضعی را مورد هدف قرار می دهد که جبهه ایستادگی و مقاومت در برابر گروه های تروریستی و جریان های مسلح می باشد.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: به نظر می رسد که اقداماتی که رژیم صهیونیستی در سوریه از ابتدای بحران سوریه تاکنون در نقض حریم هوایی و حمله به سوریه انجام داده است بیش از آنکه بخواهد جبهه مقاومت را مورد تعرض قرار دهد . این اقدامات بیشتر به ضرر خود رژیم صهیونیستی تمام خواهد شد.رژیم صهیونیستی نباید تجربه شکست خورده لبنان را تکرار کند. به اعتقاد من این اقداماتی که این رژیم در آسمان و فضای سوریه انجام می دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به این مسئله که رژیم صهیونیستی این حملات را در آینده هم در مرزهای مشترک سوریه با فلسطین اشغالی انجام خواهد داد تاکید کرد: این حملات تکرار همان تجربه شکست خورده ای است که این رژیم در لبنان انجام می داد و با استفاده از شرایط نا امنی و بی ثباتی در لبنان تلاش در استمرار سیاست سلطه طلبانه خودش و چشم اندازی به خاک لبنان بود.

 

شیبانی همچنین گفت: تاریخ شاهد و گواه آن خواهد بود که این تجربه رژیم صهیونیستی، تجربه شکست خورده ای است. این رژیم در لبنان در مقایسه با دیگر جبهه های عربی با شکست های پی در پی مواجه بوده است. نهایتا آنها در سال 2000 وادار به عقب نشینی از سرزمین های اشغالی در جنوب لبنان و همچنین بار دیگر در سال 2006 با حمله به مواضع مختلف در خاک لبنان عملا شکست خورده و ناکام از دست یابی به اهداف خویش پرونده حمله به لبنان را به عنوان یک پرونده شکست خورده در سابقه خود ثبت کردند.

 

تحلیلگر مسائل منطقه بیان داشت: طبیعی است که در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی واکنش های رسمی و مردمی را شاهد باشیم. در عین حالی که دولت سوریه با شرایط پیچیده جنگ داخلی مواجه است. به تدریج توانمندی های اولیه خود را در مقابله و مواجهه با این اقدام رژیم صهیونیستی تدارک می ببیند و بسیج می کند. همچنین در عین حال که اقدامات این رژیم علاوه بر آنکه نقض قوانین بین المللی است این حق را به مردم سوریه خواهد داد که نسبت به مقابله با این اقدامات و همچنین در خصوص آزاد سازی مناطق اشغالی این کشور در جنوب لبنان اقدامات و تحرکاتی بیشتری را انجام دهند.

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه در ادامه با اشاره به این مسئله که در قبال چنین حادثه ای افکار عمومی حتما این انتظار را دارند که واکنش های دیگری را نیز شاهد باشند تاکید کرد: متاسفانه اتحادیه عرب کاملا سکوت کرده و در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک یک کشور عربی هیچ واکنشی از خود نشان نداده است. در مجموع واکنشی که دولت سوریه از خودش نشان داد بر اساس حقوق بین الملل بوده است و قطعا تکرار این گونه اقدامات از جانب رژیم اشغالگر قدس می تواند دامنه واکنش ها را بزرگتر و گسترده تر کند.

 

انتهای پیام/ م.ش

 


 

 

 

 




مطالب مرتبط

درپی ادعای دیدبان حقوق بشر سوریه:

حزب الله شهادت ۴ عضو خود در حملات هفته گذشته رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
درپی ادعای دیدبان حقوق بشر سوریه:

حزب الله شهادت ۴ عضو خود در حملات هفته گذشته رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

حزب الله لبنان ادعای «دیدبان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) درباره کشته شدن دستکم چهار عضو حزب‌الله در حملات هفته گذشته رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

|

تخریب منازل فلسطینی در قدس رکورد زد!

تخریب منازل فلسطینی در قدس رکورد زد!

بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی جمعیت جمعیت ضد اشغالگری «عرعمیم» اعلام کرد که از شهرداری قدس اشغالی از ابتدای سال جاری تاکنون 129 واحد مسکونی متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.