پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

پیش شرطهای نتانیاهو برای توافق

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: اسرائیل هرگز از سیطره امنیتی بر کرانه باختری دست نمی کشد و تنها در صورتی که فلسطینیان اسرائیل را به رسمیت بشناسند و از حق بازگشت آوارگان چشم پوشی کنند، امکان دست یابی به توافق وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری عرب 48، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست روز گذشته حزب لیکود تاکید کرد که هیچ توافقی میان او و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بر سر مسئله شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین صورت نگرفته است. بنیامین نتانیاهو به اعضای حزب لیکود ابلاغ کرد که این مسئله آن گونه که برخی فکر می کنند ساده هم نیست.

وی همچنین تاکید کرد که جایگزینی برای سیطره امنیتی اسرائیل بر کرانه باختری وجود ندارد.

منبع مذکور اشاره کرد که در نشست روز گذشته اختلافات زیادی میان آن دسته از اعضای حزب لیکود که حامی الحاق کرانه باختری به اراضی تحت سیطره اسرائیل بودند و اعضایی که خواستار جدایی کامل از فلسطینیان همزمان با اتخاذ تدابیری امنیتی بودند، وجود داشت.

همچنین روزنامه هاآرتص نیز به نقل از برخی منابع حاضر در این نشست افزود که نتانیاهو گفته ورود ترامپ به کاخ سفید، فرصتی تاریخی است و باید اسرائیل به شیوه ای مناسب از این فرصت استفاده کند.

نتانیاهو در رابطه با موضوع شهرک سازی نیز گفت که هیچ توافقی بین او و ترامپ در این زمینه صورت نگرفته است و دو طرف همچنان در تلاش هستند که به توافقی در این زمینه دست یابند.

بنیامین نتانیاهو ضمن اشاره به سفر هفته گذشته خود به استرالیا، تاکید کرد مسئله شهرک سازی را با مسئولان این کشور بررسی کرده و گفته که اسرائیل هرگز از سیطره امنیتی بر کرانه باختری دست نمی کشد و تنها در صورتی که فلسطینیان اسرائیل را به رسمیت بشناسند و از حق بازگشت آوارگان چشم پوشی کنند، امکان دست یابی به توافق وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

شناختی کوتاه بر روزنامه نگاران برجسته جهان؛ بخش اول

«رابرت فیسک» ژورنالیستی حقیقت گو با چهل سال سابقه خبری در خاورمیانه!
شناختی کوتاه بر روزنامه نگاران برجسته جهان؛ بخش اول

«رابرت فیسک» ژورنالیستی حقیقت گو با چهل سال سابقه خبری در خاورمیانه!

فیسک بخاطر نقدهای کوبنده اش علیه سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا و کشورهایی که در جنگ افغانستان حضور مشارکت دارند به خوبی میان سیاستمداران و اهالی رسانه در غرب شناخته شده است. او همواره علیه اسرائیل موضع گیری کرده است و برخی عملکرد برخی دولت های جهانی علیه فلسطینیان را جنایت ...

|

رویترز گزارش داد/

تجمع اعتراضی مقابل اقامتگاه نتانیاهو در آستانه انتخابات پارلمانی
رویترز گزارش داد/

تجمع اعتراضی مقابل اقامتگاه نتانیاهو در آستانه انتخابات پارلمانی

سه روز مانده به انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی، هزاران معترض به عملکرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل اقامتگاه وی تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار پایان نخست وزیری وی شدند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.