پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تناقض آشکار مواضع غرب
در مسئله فلسطین

غالب قندیل

 «غالب قندیل» از تحلیلگران لبنانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس (قدسنا) در پاسخ به سوالی درباره برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تاکید کرد: صرف حضور نمایندگان 80 کشور جهان در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه در تهران، مسئله مهمی بود و تا حدود زیادی اهداف خود را به ویژه در سطح افکار عمومی منطقه و جهان محقق کرد.

 

وی افزود: من باید از جمهوری اسلامی ایران به علت برگزاری این کنفرانس در شرایط کنونی منطقه، قدردانی کنم. چه آنکه بسیاری از کشورهای اسلامی در وضعیت فعلی منطقه از بیم آینده خود روند عادی سازی روابط با دشمن نخست جهان اسلام را آغاز کرده اند و در این وضعیت اقدام ایران در برگزاری کنفرانس ششم، در واقع به منزله تصحیح روند حرکت جهان اسلام در پرداختن به مسئله فلسطین بود که بسیار ارزشمند است.

 

تحلیلگر لبنانی تاکید کرد: البته در مرحله بعد باید شاهد اقدامات عملی و جدی در حمایت از فلسطین باشیم تا مواضع اتخاذ شده در عمل اجرایی شود که در این زمینه تشکیل کمیته پیگیری مصوبات کنفرانس ششم بسیار مهم بود.


غالب قندیل در ارتباط با پیشنهاد مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری رفراندوم در فلسطین، گفت: پیشنهاد رفراندوم علاوه بر همه زوایای آن به اعتقاد من چالشی برای افشای دروغین بودن ادعای کشورهای غربی در زمینه پایبندی به اصول دموکراسی است، چرا که کسانی که همیشه سخن از برقراری دموکراسی در جهان و به ویژه خاورمیانه می زنند در برابر این پیشنهاد کاملا خلع سلاح شده و حرفی برای گفتن ندارند.


وی افزود: جالب اینکه مقامات غربی در مواضع خود در قبال بسیاری از کشورها حتی سوریه از لزوم تعیین سرنوشت و تصمیم گیری درباره آینده از سوی مردم دم می زنند اما زمانی که نوبت به فلسطین می رسد همه چیز وارونه و بی‌معنا جلوه می‌کند ، این تناقضی بسیار آشکار آزاردهنده است.

 

قندیل همچنین در ارتباط با فعالیت سازمانهای مردم نهاد (NGO) در حمایت از مسئله فلسطین، تاکید کرد: سمن ها در واقع بخشی از فعالیت عملیاتی برای کمک به ملت فلسطین محسوب می شوند و باید به این گونه سازمانها برای تحقق اهداف مدنظر شان کمک شود.

انتهای پیام/م.ت/




مطالب مرتبط

کارشناس نظامی شبکه الجزیره:

 اسرائیل هر 80 دقیقه یک خودروی زرهی و6  نظامی از دست می دهد
کارشناس نظامی شبکه الجزیره:

اسرائیل هر 80 دقیقه یک خودروی زرهی و6 نظامی از دست می دهد

کارشناس مسائل نظامی به الجزیره گفت که آمار و ارقامی که گروه‌های مقاومت اعلام می کنند، نشان می دهد که اسرائیل در هر یک ساعت و ۲۰ دقیقه، یک خودروی نظامی و شش نیروی خود را چه زخمی و چه کشته از دست می دهد.

|

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با قدسنا/

آینده سامانه گنبد آهنین با عملکرد ضعیف در حفاظت از آرامکو قابل پیش بینی است/ آمریکا درصدد اشغال سیاسی عراق است/ سیاست های بایدن و ترامپ درباره قدس و عادی سازی یکسان است
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با قدسنا/

آینده سامانه گنبد آهنین با عملکرد ضعیف در حفاظت از آرامکو قابل پیش بینی است/ آمریکا درصدد اشغال سیاسی عراق است/ سیاست های بایدن و ترامپ درباره قدس و عادی سازی یکسان است

زمانی که موشک های سامانه گنبد آهنین قادر نباشند در مقابل موشک های انصارالله یمن جوابگو باشند و آرامکو به راحتی هدف گرفته شود این موضوع بیانگر آن است که این سیستم در برابر پاسخ نظامی ایران بسیار ضعیف تر و شکننده تر عمل خواهد کرد.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.