جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تظاهرات فلسطینی ها در سالگرد قتل‌عام حرم ابراهیمی

فلسطینی ها در آستانه سالگرد قتل عام مسجد الخلیل که در ۲۵ فوریه سال ۱۹۹۴ میلادی مصادف با روز عید فطر توسط یک شهرک نشین اصالتا آمریکایی به نام "باروخ گلدشتاین" در حرم ابراهیمی انجام شد، صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، صدها تن از نظامیان صهیونیست به منظور تلاش برای متفرق کردن تظاهر کنندگان فلسطینی در شهر الخلیل در کرانه باختری از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی استفاده کردند. همچنین این نیروها کامیون‌هایی آبپاش مستقر کردند اما معترضان فلسطینی به سمت این خودروها سنگ پرتاب کردند. شهرک نشینان مرکز شهر الخلیل نیز به سمت تظاهرکنندگان سنگ پرتاب کردند.

عیسی عمرو، یکی از فعالان فلسطینی پیش از آنکه یک تصویر بزرگ از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را هدف قرار دهد گفت: ما اینجا آمده‌ایم تا به دولت ترامپ بگوییم که ما وجود داریم و ما نیز مانند دیگران از حقوقی برخورداریم، برای رئیس‌جمهوری که ما را با دیگر انسان‌ها برابر نمی‌داند احترامی قائل نیستیم.

لازم به ذکر است این تظاهرات در آستانه سالگرد قتل عام حرم ابراهیمی (مسجد الخلیل) که در ۲۵ فوریه سال ۱۹۹۴ میلادی مصادف با روز عید فطر توسط یک شهرک نشین اصالتا آمریکایی به نام "باروخ گلدشتاین" در صحن مسجد الخلیل انجام شد، صورت گرفت.

در عملیات فوق گلدشتاین ۲۹ نمازگزار فلسطینی را در حالی که در سجده بودند با مسلسل هدف قرار داد و به شهادت رساند. در این حمله وحشیانه بیش از ۱۰۰ نمازگزار دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در درگیری با فلسطینی‌هایی که دو روز پس از این حمله دست به اعتراض زده بودند، ۱۹ فلسطینی دیگر را به خاک و خون کشید.

انتهای پیام/


| شناسه مطلب: 80025







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.