سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

وحدت و هم گویشی
مدافعان فلسطین

حجت الاسلام امرودی

حجت الاسلام والمسلمین «میثم امرودی» رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در گفتگو با خبرگزاری قدس (قدسنا) در تشریح برنامه های فرهنگی این کنفرانس گفت: شب گذشته شب شعر همه برای فلسطین در حوزه هنری برگزار شد. انشاالله امروز در دو دانشگاه از دانشگاه های تهران میهمانان ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین سخنرانی خواهند داشت. همچنین فردا صبح ساعت هفت و سی دقیقه زنگ مدارس حمایت از فلسطین به صدا در خواهد آمد.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ادامه بیان داشت: ششمین کنفرانس فردا صبح در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی با بیانات مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد. در دو روز به گونه ای طراحی شده که تمامی میهمانانی که تقاضای سخنرانی کرده اند به ایراد سخنان خود بپردازند.

وی افزود: از جمله فعالیت های جنبی که برای ششمین کنفرانس تدارک دیده شده تشکیل نمایشگاه همه برای فلسطین است. در این نمایشگاه 80 اثر هنری و همچنین حدود 100 تابلوی توضیحی در رابطه با وقایع مهم فلسطین در گذر تاریخ و مواضعی که دولت های مختلف و سازمان ملل متحد نسبت به قضیه فلسطین گرفته اند به نمایش گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام امرودی در ادامه با اشاره به تدارک مقری برای احترام به شهدای فلسطینی تاکید کرد: انشاالله رونمایی از تمبر اجلاس فردا انجام خواهد شد و روز چهارشنبه سخنرانی میهمانان را خواهیم داشت. عصر چهارشنبه اختتامیه همایش با حضور ریاست جمهور و ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین از کتاب بیانات مقام معظم رهبری رونمایی می شود.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد: روز پنج
شنبه نشستی تحت عنوان فلسطین و راهکارها توسط سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی و همچنین گروه های مختلف و سازمان های مردم نهادی که از سراسر دنیا در همایش شرکت کرده اند را داریم. همچنین روز پنج شنبه اجلاسی بصورت ویژه تحت عنوان فلسطین مظلوم و راهکارها برای بررسی راهکارهای هماهنگی و اتفاق برای گفتگو و وحدت در جهان برای دفاع از مردم فلسطین خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: در این همایش نزدیک به 200 سازمان مردم نهاد مدافع مردم فلسطین از 50 کشور دنیا شرکت دارند. علاوه بر آن سازمان های مردم نهاد مدافع مردم فلسطین که در کشورمان درگیر و متولی موضوع فلسطین هستند هم در این همایش شرکت خواهندکرد.

حجت الاسلام امرودی همچنین گفت: از جمله برنامه هایی که در سطح استان تهران انجام شده نصب جملات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع فلسطین که در سطح شهر و ۱۸ شهرستان استان تهران زینت بخش شهر شده است.

وی در ادامه در خصوص افق و چشم انداز ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بیان داشت: در حال حاضر وضعیت مسئله فلسطین وضعیت بسیار اسفناکی است. در گذشته قضیه فلسطین را طوری جلوه می دانند که آن را به عنوان یک مسئله منطقه ای به نمایش می گذاشتند و آهسته آهسته آن را به عنوان یک مسئله میان اعراب و اسرائیل معرفی می کردند. ولی امروز مسئله ظلم رژیم صهیونیستی یک قضیه جهانی است و مردم دنیا این رژیم نامشروع و مظالمی را که این رژیم در دنیا انجام داده اند شناخته اند.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و به سخره گرفتن افکار عمومی دنیا توسط این رژیم نامشروع تاکید کرد: امروز مقابله با رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت از مردم فلسطین دیگر مسئله ای داخلی نیست بلکه با دیدگاه های مختلف و مبتنی بر یک هدف واحد آن هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین می توانیم دور هم بنشینند و کارهای واحدی در حوزه های حقوقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با هم انجام دهیم که بتوانیم به مردم مظلوم فلسطین کمک کنیم.

حجت الاسلام امرودی در پایان به قدسنا گفت: این همایش با حضور نمایندگان مجالس حداقل 40 کشور و روسای مجالس و روسای پارلمانی کشورهای مختلف دنیا برگزار خواهد شد. باید بدانیم که مجالس در تمام دنیا در واقع نمایندگان افکار عمومی آن جوامع هستند و همچنین سازمان های مردم نهاد خودشان جزئی از مردم هستند که می توانند با ایجاد هماهنگی میان مردم سراسر دنیا کمک بزرگی به نیل فلسطینی ها به اهدافشان داشته باشند. انشاالله به زودی زود ما شاهد باشیم
این رژیم جعلی  صهیونیستی برچیده شود.



انتهای پیام/ م.ش/م.ت/


| شناسه مطلب: 80019







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.