پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

جزئیات تازه از سرقت آثار باستانی سوریه

انتشار اسناد جدید از سوی دولت سوریه از استمرار روند سرقت آثار باستانی این کشور از سوی رژیم صهیونیستی برای خلق تاریخ جعلی برای خود حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری معا، دولت سوریه اخیرا در اعتراض به استمرار سرقت آثار باستانی این کشور از سوی رژیم صهیونیستی و حفاری‎های جدید در منطقه «قنیطره» به یونسکو شکایت کرده است.

در همین راستا یونسکو با پیگیری درخواست سوریه، ضمن ارسال نامه‎ای به نماینده رژیم صهیونیستی در این نهاد بین المللی خواستار ارائه توضیحات درباره حفاری‎های این رژیم در استان قنیطره سوریه به ویژه در منطقه بئر العجم شده است.

در نامه یونسکو با اشاره به آغاز حفاری‎های سازمان آثار باستانی رژیم صهیونیستی در قنیطره از جولای 2016 ، آمده است: براساس توافق لاهه در سال 1954 که میان اسرائیل و سوریه به امضا رسیده، باید از آثار باستانی دو طرف حفاظت به عمل آید.

نامه جدید یونسکو به مقامات رژیم صهیونیستی که در پی دو قطعنامه اخیر این نهاد بین المللی در حمایت از حق فلسطینی‎ها و مسلمانان در قدس و مسجدالاقصی، ارسال شده موجبات خشم مقامات این رژیم شده تا جایی که آنها درخواست اخیر یونسکو را ادعاهایی بی پایه و اساس و سخیف توصیف کرده‎اند.

در همین راستا «عبدالکریم مامون» معاون مرکز موزه‎ها و آثار باستانی در وزارت فرهنگ سوریه با اشاره به وجود اسناد و مدارک قطعی درباره دست داشتن رژیم صهیونیستی در سرقت و قاچاق آثار باستانی سوریه، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای خلق تاریخ تخیلی و جعلی برای خود به کشف آثار باستانی و تحریف آنها به نفع مصالح خود اصرار دارد.

وی همچنین اردن و ترکیه را به دست داشتن در پرونده قاچاق آثار باستانی سوریه به کشورهای دیگر متهم کرد.

تمام/م.ت/28


| شناسه مطلب: 80016







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.