شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

سید حسن نصرالله؛ طراح معادلات توازن وحشت در رویارویی با رژیم صهیونیستی

سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت بازتاب وسیعی در رسانه های منطقه و خصوصا رسانه های صهیونیستی داشته است.

خبرگزاری قدس (قدسنا) «احمد روح الله زاد»*: این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش از آن دیداری میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جهمور امریکا برگزار شده و دو طرف تهدیداتی را علیه حزب الله ، جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در منطقه مطرح کرده بودند. با توجه به اینکه سید حسن نصرالله در سخنرانی خود، در واکنش به صحبت های ترامپ و نتانیاهو مواضع قاطعی را اعلام کرد، تقریبا همه رسانه های صهیونیستی در بازتاب دیدار نتانیاهو و ترامپ به نوعی سکوت کردند و تنها به تحلیل مواضع دبیر کل حزب الله لبنان پرداختند.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر جنگی را آغاز کند، بازنده نهایی آن خواهد بود. وی با توجه به پیشرفت کمی و کیفی زرادخانه موشکی حزب الله به صهیونیست ها پیشنهاد داد که دیمونا پایگاه هسته ای این رژیم در جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین را تخلیه کنند. زیرا همانگونه  که مخازن گاز آمونیاک این رژیم در حیفا در تیر رس موشک های حزب الله قرار دارد دیمونا و هر نقطه دیگری در سرزمین های اشغالی هدف های مناسبی برای مقاومت اسلامی محسوب می شوند. هر چند رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا مخازن آمونیاک را به کشتی ها منتقل کند اما همانطور که سید مقاومت تاکید کرد این کشتی ها هم در تیر رس زرادخانه موشکی حزب الله قرار دارند.

آنچه که در سخنان دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان مهم جلوه می کند و البته خود نیز به آن اشاره مستقیم داشت، تبدیل نقاط قوت و یا به عبارت دیگر تبدیل فرصت های دشمن صهیونیستی به فرصت برای جبهه مقاومت و تهدیدی علیه دشمن است.

به اعتراف اکثر کارشناسان مسائل منطقه و حتی کارشناسان رژیم صهیونیستی، سید حسن نصرالله در مدیریت جنگ روانی یک متخصص است و به راحتی با سخنرانی هایش در مواقع حساس، معادله درگیری را به نفع جبهه مقاومت تغییر می دهد تا جایی که باید اعتراف کرد او در این عرصه، شماره یک است و شماره دو شاید پیدا نشود. این اعتراف دوست و دشمن از آنجا ناشی می شود که وی در میدان سیاست که میدان خدعه و فریب است به صداقت مشهور است تا بدان حد که شیمون پرز، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی وی را صادق ترین دشمن اسرائیل دانسته است. البته صداقتی که از هوشیاری و زمان سنجی و توانایی بالای تحلیل تحولات و شرایط، خود را عیان می سازد.

اسرائیل به دلیل فقدان عمق استراتژیک، تقریبا همه مراکز حساس اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی اش کاملا شناسایی شده است و با توجه به سخنان سید حسن نصرالله در باره دیمونا باید اذعان کرد که هیچ نقطه ای از سرزمین های اشغالی فلسطین دور از تیررس موشک های حزب الله نیست (نکته ای که مقاومت فلسطین نیز برای شکست حصر غزه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد) و در صورت وقوع جنگی در آینده خروج صهیونیست ها از آن با ویرانی های غیر قابل تصور است (البته برای صهیونیست ها). سید حسن نصرالله دقیقا می داند که اقتدار صرفا در برتری نظامی نیست، بلکه در کاربرد درست توانایی ها در زمان مناسب خودش است. از این روی وی با شناخت نقاط آسیب صهیونیست ها در سخنان خود آنان را مطرح می سازد و از طریق ایجاد توازن وحشت طرف مقابل را در شرایط بغرنجی قرار می دهد. شاید به همین دلیل است که گزارش مرکز امنیتی اسرائیل حزب الله لبنان را به عنوان خطر اول برای این رژیم معرفی کرده است. اسرائیلی که بی تردید در هر جنگ آتی بازنده است زیرا نخستین شکست وی در جنگ رقم خورده است (2006) و پیش بینی بن گوریون، اولین نخست وزیر صهیونیستی در سال های بعد(2008 – 2012 – 2014) محقق شد. باید اذعان کرد؛ اسرائیل در بحران موجودیت گرفتار آمده و تردیدهای بسیاری در باره استمرار حیاتش وجود دارد.

*کارشناس مسائل منطقه
انتهای پیام/


| شناسه مطلب: 80001







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.