دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
امیر دیپلماسی مقاومت؛

شهید امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه ایران، مرد خستگی ناپذیر میدان دیپلماسی فلسطین و عضو هیئت مدیره خبرگزاری قدس

شهید امیرعبداللهیان در جلسه مجمع عمومی خبرگزاری قدس (قدسنا) که در 8 اسفند 1401 برگزار شد، به مدت دو سال به عنوان عضو هیئت مدیره خبرگزاری قدس (قدسنا) تعیین شد و این افتخاری برای خبرگزاری قدس بود که از تجربیات ایشان استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) متن پیام تسلیت قدسنا به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلمُؤمِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَى نَحبهُۥ وَمِنهم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا

شهادت هنر مردان خدا و فخر اولیای الهی است و پاداشی شایسته از سوی خداوند به بندگان برگزیده خویش است. (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

 

حادثه غم انگیر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان شهیدشان بی تردید به عنوان غمی فراموش نشدنی و داغی تا ابد ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهد ماند و نام و یاد شهدای بزرگوار این حادثه تلخ و ناگوار، از ذهن ملت بزرگ ایران که همواره قدردان خدمات صادقانه خدمتگزاران خویش است، پاک نخواهد شد.

 

شهید امیرعبداللهیان ، امیر دیپلماسی، در سه سال اخیر در کسوت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نقشی تاریخی و اثرگذار در سیاست و روابط خارجی کشورمان داشت و باعث قوام دوچندان روابط ایران با کشورهای اسلامی و عربی شد و تقویت جایگاه منطقه ای ایران عزیز شد.

 

شهید امیرعبداللهیان که از وی به عنوان بازوی دیپلماتیک جبهه مقاومت یاد می شد، توانست با مدیریتی آینده ‌نگرانه، جایگاه محور مقاومت را در عرصه منطقه ‌ای و بین ‌المللی تقویت کند و در طول جنگ اخیر غزه، جنایات رژیم صهیونیستی را از طریق مجاری دیپلماتیک و سازمان‌های بین‌المللی پیگیری کند.

 

امیر دیپلماسی هرگز خستگی نمی‌شناخت و از هر فرصتی برای انجام سفرهای منطقه‌ای و بین المللی در راستای تثبیت منافع ایران و منطقه استفاده می کرد. اهتمام ایشان به سعادت و امنیت ملت ‌های منطقه و نقش مهم وی در پیشبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از جمله سیاست همسایگی و ارتقای روابط دوستانه با ملت‌ ها و دولت‌ ها مثال زدنی است.

 

شهید امیرعبداللهیان از همان ساعات آغازین عملیات طوفان الاقصی با تمام توان به کمک مقاومت فلسطین و غزه شتافت و در همه تریبون های بین المللی صدای رسای ملت مظلوم فلسطین و مقاومت شد و در پیگیری مصالح امت اسلامی به ویژه مساله فلسطین از هیچ فرصتی چشم پوشی نکرد و چه زیبا نویسنده مطرح لبنانی وی را وزیر مقاومت نامید.

 

رئیس فقید دیپلماسی ایران، از قبل از اینکه عهده دار وزارت خارجه شود، اهتمام ویژه ای به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دیگر مستضعفین در مقابل سلطه‌گری استکبار جهانی و رژیم جنایتکار صهیونیستی داشت و معتقد بود مقاومت منطقه، امیدی برای عزت اسلام و آزادی مسلمانان از چنگال تجاوز صهیونیستی است.

 

شهید امیرعبداللهیان در سال ۱۳۹۰ سکان معاونت عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه را در دست گرفت و در سال ۹۵ دستیار ویژه رئیس مجلس وقت شد و در شهریور سال 95 دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی شد و با روی کار آمدن دولت آیت الله شهید رئیسی، در سال ۱۴۰۰ به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد.

 

شهید امیرعبداللهیان در جلسه مجمع عمومی خبرگزاری قدس (قدسنا) که در 8 اسفند 1401 برگزار شد، به مدت دو سال به عنوان عضو هیئت مدیره خبرگزاری قدس (قدسنا) تعیین شد و این افتخاری برای خبرگزاری قدس بود که از تجربیات ایشان استفاده کند.

 

خبرگزاری قدس بدین وسیله این ضایعه دردناک را به ملت و دولت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین خانواده شهدای این حادثه تسلیت می‌گوید و برای ارواح بلند رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان شهیدشان علو درجات و برای خانواده‌های محترم آنان صبر و شکیبایی مسئلت می‌ نماید.

 

روحشان شاد و راهشان پُررهرو باد

خبرگزاری قدس (قدسنا)

7 خرداد 1403

 


| شناسه مطلب: 389940







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.