دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
وکیل آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

اسرائیل قادر به تحقق اهداف جنگی خود در غزه نیست/ تظاهرات حمایت از فلسطینی‌ها در آمریکا بر روابط واشنگتن-تل آویو تأثیر می‌گذارد

یک وکیل آمریکایی و فعال حقوق بشر گفت، رژیم صهیونیستی قادر به شکست مقاومت فلسطینی نخواهد بود و انتظار می‌رود تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا بر سیاست واشنگتن تأثیر بگذارد.

 

دانیل کووالیک در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری قدس گفت، فشار بین‌المللی می‌تواند زمینه را برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی در نوار غزه فراهم کند.

 

مصاحبه کامل به شرح زیر است:

 

خبرگزاری قدس: نظری شما درباره اختلافات میان رهبران صهیونیست در مورد عملیات رفح دارید؟

 

دانیل کووالیک: واضح است اختلافات میان رهبران اسرائیلی نتیجه درک آن ها از این واقعیت است که اسرائیل در حال باختن است - نه تنها جنگ را می‌بازد، بلکه قلب‌ها و ذهن‌های جهان را نیز. اسرائیل نتوانسته آن طور که امیدوار بود حماس را شکست دهد، و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد بتواند این هدف را محقق کند. درعین‌حال، اقتصاد اسرائیل در حال فروپاشی است. رهبران اسرائیلی می‌دانند که زمان و گزینه‌های آن ها در حال پایان یافتن است. و رهبران اسرائیلی می‌دانند که اگر مقاومت واقعاً درگیری نظامی خود با اسرائیل را افزایش دهد، اسرائیل می‌تواند کاملاً شکست بخورد. و بنابراین، همانطور که معمولاً در چنین مواقعی اتفاق می‌افتد، رهبران اسرائیلی دارند بازی سرزنش کردن همدیگر را انجام می‌دهند و به یکدیگر حمله می‌کنند. در حالی که بر سر چشم‌انداز "روز بعد" از جنگ بحث می‌کنند، حتی برای آنچه باید در طول جنگ انجام دهند، پاسخی ندارند. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم این تفرقه‌ها بزرگتر شوند و ائتلاف فعلی 7 حزب سیاسی فرو بپاشد.

 

خبرگزاری قدس: نظر شما در مورد تأثیر منفی جنگ غزه بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی چیست؟

 

دانیل کووالیک: روابط بین آمریکا و اسرائیل در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در تاریخ اسرائیل در بوته آزمایش قرار گرفته است. در حالی که رهبران سیاسی آمریکا همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنند، با تظاهرات بی‌سابقه حمایت از فلسطینی‌ها، به ویژه در دانشگاه‌های آمریکا، مواجه هستند. دولت بایدن با این واقعیت مواجه است، و بایدن می‌تواند به دلیل مساله غزه در انتخابات 2024 شکست بخورد و بنابراین، می‌خواهد هرچه سریعتر به این جنگ پایان دهد تا از این امر جلوگیری کند. با این حال، همانند اسرائیل، کاخ سفید می‌خواهد جنگ با پیروزی اسرائیل به پایان برسد و این امر غیرممکن به نظر می‌رسد. و بنابراین، دولت آمریکا در بن‌بست ناگواری قرار گرفته است. هیچ راهی برای بازگشت به قبل از 7 اکتبر وجود ندارد. مردم آمریکا، از جمله دانشجویان در دانشگاه‌های شاخص که رهبران آینده کشور خواهند بود، نمی‌توانند آنچه را که دیده‌اند - یعنی ویدیوهای کودکان کشته شده و تخریب بی‌شمار در غزه – نادیده بگیرند. اسرائیل هرگز حمایتی را که قبلاً داشته است، نخواهد داشت. در حالی که این تغییر برای چشم‌انداز بلندمدت بسیار خوب است، همچنین بیانگر خطر فوری است. اسرائیل می‌داند اگر می‌خواهد آنچه را که راه‌حل نهایی مساله فلسطین می‌داند - یعنی حذف کامل تمام فلسطینی‌ها از سرزمین تاریخی آن ها - انجام دهد، باید هم‌اکنون و به سرعت این کار را انجام دهد. اسرائیلی‌ها نسل‌کشی را که در غزه انجام می‌دهند، تسریع خواهند کرد مگر اینکه برای توقف آن اقدام شود.

 

خبرگزاری قدس: به نظر شما، فشارهای بین‌المللی مانند رأی دیوان بین‌المللی دادگستری چگونه می‌تواند بر جنگ غزه تأثیر بگذارد؟

 

دانیل کووالیک: این یک سوال دشوار است. در حالی که دوست دارم بگویم چنین فشارهای بین‌المللی می‌تواند در جنگ تفاوتی ایجاد کند، به نظر می‌رسد اسرائیل در برابر افکار عمومی بین‌المللی کاملاً بی‌تفاوت است. درواقع، هرچه اسرائیل بیشتر در سطح بین‌المللی منزوی و بلاتکلیف شود، ممکن است تمایل داشته باشد که تهاجم خود را به غزه و کرانه باختری تشدید کند. ارزیابی واقعی من این است که نیاز به مداخله نظامی برای متوقف کردن اسرائیل وجود دارد. و تا آنجا که فشار بین‌المللی می‌تواند زمینه چنین مداخله‌ای را فراهم کند - شاید با تشویق اقدام "یکپارچگی برای صلح" سازمان ملل برای دور زدن شورای امنیت و دستور مداخله نظامی بر اساس تصمیم دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر اقدامات موقت - احتمالاً در این صورت است که چنین فشاری مؤثرترین اعمال فشار خواهد بود.

 

انتهای پیام / ع ن




مطالب مرتبط

پست آتشین پسر نتانیاهو در توییتر علیه ارتش و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی

پست آتشین پسر نتانیاهو در توییتر علیه ارتش و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی

یائیر نتانیاهو، پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آمریکا زندگی می‌کند، در یک پست توییتری به ارتش و سرویس جاسوسی این رژیم حمله کرد و آنها را مسئول شکست تل آویو در مواجهه با حمله هفتم اکتبر دانست.

|

محقق آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه تحولات منطقه را دستخوش تغییر می‌کند
محقق آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه تحولات منطقه را دستخوش تغییر می‌کند

کریستوفر هلالی پژوهشگر آمریکایی به خبرگزاری قدس گفت، شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف مطرح شده در حملات ماه‌‎های اخیر به نوار غزه راه را برای تغییر تحولات منطقه هموار می‌کند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.