دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
کانورسیشن در تحلیلی نوشت:

فشارهای داخلی و منطقه‌ای، احتمال کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت را تشدید خواهد کرد

فشار فزاینده بین‌المللی بر تل آویو برای پایان دادن به جنگ در غزه ممکن است منجر به تشدید اختلافات میان نتانیاهو و اعضای راست‌گرای افراطی ائتلاف خود شود و در نهایت زمینه فروپاشی کابینه و سرنگونی او از قدرت را هموار کند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از کانورسیشن، آری پرلیگر، مدیر مطالعات امنیتی و استاد جرم‌شناسی و مطالعات حقوقی دانشگاه ماساچوست لوول، در مقاله‌ جدید خود در وب سایت کانورسیشن هشدار داد نارضایتی شهرک‌نشینان و اختلاف با جناح‌های سیاسی همچنین تاثیر درگیری‌های منطقه‌ای به استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، منجر خواهد شد.

 

مسیر پیش روی تحت تاثیر چند مسئله قرار خواهد گرفت. افزایش فشار عمومی بر نتانیاهو ممکن است او را وادار کند در نهایت مسئولیت عدم جلوگیری از حمله 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) را بپذیرد و استعفا دهد.

 

شدت روز افزون تظاهرات شهرک‌نشینانی که خواهان استعفای او هستند، نشان از امکان چنین سناریویی دارد.

 

در نهایت، احتمال گسترش جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای وسیع‌تر، شرایط فعلی منطقه را به شکلی پیش‌بینی‌ناپذیر تغییر خواهد داد.

 

این تحول ممکن است کابینه نتانیاهو را مجبور به پایان دادن به جنگ در غزه کند چرا که با تهدیدهای نظامی نوظهور دیگر مواجه است.

 

انتهای پیام / ع ن /م.د




مطالب مرتبط

سردبیر روزنامه رآی الیوم در آخرین تحلیل خود نوشت؛

رمزگشایی از تاکتیک آمریکا برای آتش‌بس در غزه
سردبیر روزنامه رآی الیوم در آخرین تحلیل خود نوشت؛

رمزگشایی از تاکتیک آمریکا برای آتش‌بس در غزه

تشدید تنش در جبهه شمالی، با افزایش حملات یمنی‌ها به ناوهای آمریکایی و اسرائیلی در دریاهای عرب، سرخ و مدیترانه و نیز اقیانوس هند همزمان شده و این عامل مهمی شده است که آمریکا به صورت دیوانه‌وار به تاکتیک آتش‌بس در باریکه غزه متوسل شود تا از این طریق، دست ارتش اشغالگر را برای ...

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.