دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
روزنامه الاهرام در مقاله ای منتشر کرد؛

آیا ایران بحران رحلت رییسی راپشت سر خواهد گذاشت؟

روزنامه "الاهرام" طی مقاله ای به قلم "ابراهیم النجار" نوشت: ایران قدرت وحکومت مستقلی دارد و رحلت و فوت هر مقام و مسئولی در این کشور مانع از حرکت و پیشرفت آن نخواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، روزنامه "الاهرام" چاپ مصر طی مقاله ای روز شنبه باعنوان "آیا ایران بحران رحلت رئیسی را پشت سر خواهد گذاشت؟" به قلم "ابراهیم النجار" به شهادت رئیس جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی و همراهان وی در اثر سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی و اعلام عزای عمومی در ایران اشاره می کند و می نویسد: در اثر سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران وهمراهان وی عزای عمومی در این کشور اعلام شده و انتخابات ریاست جمهوری در 28 ژوئن برگزار خواهد شد.

 

حادثه جدی و فاجعه تکان دهنده ای است. تصمیمات اعلام شده پس از این خبر تکان دهنده ثابت کرد که ایران قدرت وحکومت مستقلی دارد و رحلت و فوت هر مقام و مسئولی در این کشور مانع از حرکت و پیشرفت آن نخواهد شد.

 

آیا رحلت رئیس جمهور و وزیر امورخارجه این کشور تاثیری بر داخل و خارج ایران، به‌ ویژه پرونده‌های سیاست خارجی این کشور بر جای خواهىد گذاشت؟

 

رهبر معظم انقلاب از همان لحظه‌ای که سانحه هواپیمایی بالگرد رئیس جمهور اعلام شد، به مردم ایران اطمینان داد که امور کشور بدون هیچ تغییری ادامه خواهد یافت. با توجه به این اظهارات، اکثر ناظران متفق القول هستند که مرحله بعد از رئیسی و رویکرد رهبری این کشور به ویژه در پرونده های اصلی بین المللی شاهد هیچ گونه تغییراتی نخواهد شد.

 

ماهیت نظام سیاسی در این کشور به رهبری کلمة الفصل (سخن نهایی) اعطا می کند و رئیس‌جمهور و مسئولان اجرایی به عنوان قوه مجریه سیاست‌های کشوری می باشند.

 

در همین راستا، شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد روند سیاست خارجی ایران با هدایت رهبری و با قدرت تمام به حمایت از مردم فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

 

همچنین روند گرایش به شرق، از طریق تقویت روابط با روسیه و چین، و تقویت روابط با کشورهای خلیج فارس به حرکت خود ادامه خواهد داد. رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کشوری را طبق قانون اساسی و اختیاراتش ترسیم می کند.

 

انتهای پیام/م.د




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.