دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

انتقاد از دانشگاه‌های آمریکا برای نحوه برخورد با دانشجویان معترض به جنگ غزه

خبرگزاری قدس به نقل از سایتهای خبری معتبر اخبار مرتبط با تظاهرات ضد جنگ در آمریکا را پوشش می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه گاردین، نحوه برخورد دانشگاه با دانشجویان معترض به جنگ غزه و همکاری این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی در مراسم فارغ‌التحصیلی مورد انتقاد قرار گرفت.
 
گاردین گزارش داد، دانشجوی سخنران دانشگاه هاروارد، این دانشگاه را به دلیل واکنش خشن به اعتراضات علیه جنگ غزه شدیدا مورد انتقاد قرار داد. شروتی کومار، این انتقاد را در پی محرومیت 13 دانشجو به دلیل مشارکت در اعتراضات از حضور در مراسم فارغ التحصیلی عنوان کرد.
 
تلویزیون عمومی اورگان OPB نوشت، در بیانیه مشترک روز جمعه، رئیس جنجالی دانشگاه ایالتی پرتلند و رئیس دانشجویان معترض این دانشگاه، به خشونت در غزه محکوم کردند و ابتکارات جدیدی را برای مقابله با اسلام‌هراسی و یهودستیزی در دانشگاه اعلام کردند. پس از هفته‌ها اعتراض از سوی دانشجویان و کارکنان دانشگاه ایالتی پرتلند، دو طرف با انتشار این بیانیه سعی کردند به برخی از خواسته‌های معترضان دانشجویی پاسخ دهند.
 
سازمان کالمترز CalMatters گزارش داد، دانشجویان و اعضای هیأت علمی که در اعتراض به جنگ علیه غزه در دانشگاه‌های سراسر ایالت کالیفرنیا دستگیر شدند یا تحت تعقیب قرار گرفتند، با طیف متنوعی از عواقب از جمله بازداشت، تعلیق و ممنوعیت از ورود به محوطه دانشگاه مواجه هستند.  
 
انتهای پیام / ع ن /20


| شناسه مطلب: 389857







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.