دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

تحلیلگر صهیونیست:قدرت حزب الله افول نکرده است

یکی از کارشناسان سیاسی صهیونیست با اشاره به تداوم حملات مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، گفت حزب الله از حملات خود دست بر نمی دارد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، به نقل از العهد، عاموس آرئیل تحلیلگر روزنامه هاآرتص اعلام کرد: یک واقعیت اساسی درباره جنگ در شمال(سرزمین های اشغالی) این است که حزب الله تا زمانی که به جنگ با رژیم صهیونیستی ادامه دارد، قصد ندارد به حملات روزانه خود به شهرک های(صهیونیست نشین) مجاور مرز لبنان پایان دهد.

 

وی افزود: اوضاع در مرزهای شمال همچنان به حال خود رها شده و ساکنان شهرک‌های مرزی همچنان از اکتبر گذشته(۲۰۲۳) منتظر بازگشت به منازل خود هستند و هیچ تحول خاصی در زمینه مذاکرات مربوط به جنوب حاصل نشده است. حزب الله از حملاتش دست بر نمی دارد.

 

هارئیل ادامه داد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ممکن است تنها پس از یک جنگ گسترده با رژیم صهیونیستی به آتش بس فکر کند؛ سناریویی که دو مشکل دارد، نخست این که با گسترش جنگ ویرانی بی سابقه در جبهه داخلی این رژیم رقم خواهد خورد و زیر ساخت ها نابود خواهد شد و تلفات ارتش به مراتب بیشتر از آنچه خواهد بود که در نوار غزه متحمل شده است، دوم اینکه، در صورت توافق نیز همان چیزی روی میز خواهد بود که مشابه پیشنهادهای کنونی آمریکا و فرانسه است.

 

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد: امکان دستیابی به راهکار راهبردی در لبنان بدون دو راه مذاکره و توافق یا جنگ، وجود ندارد. در حال حاضر تبادل خونریزی ادامه دارد و خبری از تغییر اساسی در اوضاع نیست و برنامه زمانی برای بازگشت ساکنان شمال به خانه و کاشانه خود وجود ندارد.

 

انتهای پیام/م.د




مطالب مرتبط

سردبیر روزنامه رآی الیوم در آخرین تحلیل خود نوشت؛

رمزگشایی از تاکتیک آمریکا برای آتش‌بس در غزه
سردبیر روزنامه رآی الیوم در آخرین تحلیل خود نوشت؛

رمزگشایی از تاکتیک آمریکا برای آتش‌بس در غزه

تشدید تنش در جبهه شمالی، با افزایش حملات یمنی‌ها به ناوهای آمریکایی و اسرائیلی در دریاهای عرب، سرخ و مدیترانه و نیز اقیانوس هند همزمان شده و این عامل مهمی شده است که آمریکا به صورت دیوانه‌وار به تاکتیک آتش‌بس در باریکه غزه متوسل شود تا از این طریق، دست ارتش اشغالگر را برای ...

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.