یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
اشغالگران از جنین عقب نشینی و به دیگرمناطق کرانه‌باختری یورش بردند

قدس، نابلس، الخلیل و اریحا مقاصد جدید اشغالگران

نیروهای اشغالگر صهیونیستی بعد از 40 ساعت سحرگاه امروز از جنین عقب نشینی کردند و به سایر مناطق کرانه باختری یورش بردند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) در حالی که از صبح روز سه‌شنبه شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری عرصه درگیری شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در پی یورش وحشیانه ارتش اشغالگر به این منطقه بود، سپیده دم امروز پنجشنبه منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر بعد از حمله نظامی وحشیانه‌ای که دو روز متوالی به طول انجامید از شهر جنین و اردوگاه آن عقب نشینی کردند.

 

منابع محلی در این زمینه گزارش دادند که نیروهای اشغالگر صهیونیستی بعد از 40 ساعت سحرگاه امروز از جنین عقب نشینی کردند.

 

از سوی دیگر بعد از عقب نشینی نظامیان صهیونیست از جنین، این نظامیان صبح امروز به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند که در جریان آن درگیری‌های خشونت آمیزی میان جوانان فلسطینی با نیروهای دشمن رخ داد و شماری از شهروندان فلسطینی توسط ارتش اشغالگر بازداشت شدند.

 

در نابلس نیروهای اشغالگر از طریق خیابان قدس در منطقه شرقی تحت حمایت خودروهای نظامی ارتش اشغالگر به این شهر هجوم بردند و صدای انفجار در چندین نقطه از نابلس به گوش رسید.

 

شاهدان عینی از وقوع درگیری‌های خشونت آمیز در اردوگاه العین و مجاورت شهرداری نابلس و شنیده شدن صدای چندین انفجار ناشی از هدف قرار گرفته شدن نیروهای اشغالگر با مواد منفجره دست ساز خبر دادند.

 

نظامیان صهیونیست دو جوان فلسطینی را در نابلس بازداشت کردند.

 

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین به اردوگاه عقبه در جنوب اریحا یورش برده و در مرکز اردوگاه مستقر شدند و به تعدادی از خانه‌ها و مغازه‌ها حمله کرده و عملیات‌های خرابکارانه گسترده‌ای انجام دادند.

 

نظامیان صهیونیست همچنین 10 شهروند فلسطینی را در بیت لحم بازداشت کردند.

 

نظامیان رژیم اشغالگر در یورش به الخلیل نیز یک فلسطینی را بازداشت کردند.

 

نظامیان صهیونیست همچنین به رام الله نیز یورش برده و دو جوان فلسطینی را بعد از حمله به منزل آنها و انجام عملیات‌های خرابکارانه بازداشت کردند.

 

اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری که به غزه‌ای دیگر در شمال فلسطین اشغالی شناخته می‌شود، بار دیگر صحنه یورش و جنایات ارتش اشغالگر اسرائیل است؛ مناطق مختلف کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه نیز به پا خاسته و روزی نیست که خبری تهاجم جدید یا شهادت یک یا چندین نفر از جوانان فلسطینی مخابره نشود، طبق آمار وزارت بهداشت غزه  طی 230  روز گذشته 518  نفر در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند که سهم استان جنین تاکنون 131 شهید است.

 

افزایش شمار شهدای جنین به 12 نفر

منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدای جنین به 12 نفر از جمله 4 کودک و زخمی شدن 25 نفر دیگر خبر دادند که حال چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

 

در حالی که تا شب گذشته شمار شهدای جنین 11 نفر بود بامداد امروز پنجشنبه «مصطفی جبارین» جوان فلسطینی از اردوگاه جنین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

 

نظامیان صهیونیست در یورش وحشیانه‌ای که طی دو روز گذشته به شهر و اردوگاه جنین داشتند با مقاومت جوانان فلسطینی و گردان‌های مقاومتی در کرانه باختری مواجه شدند.

 

مقاومت رزمندگان فلسطینی در جنین

رزمندگان فلسطینی به شدت با نظامیان صهیونیست در شهر و اردوگاه جنین درگیر شده و با آنها مقابله کردند.

 

گردان‌های القسام در جنین اعلام کردند که رزمندگان آنها از صبح روز سه‌شنبه با نیروهای اشغالگر که به شهر و اردوگاه جنین یورش برده بودند مقابله کرده و به خودروهای نظامی ارتش صهیونیستی آسیب زدند.

 

گردان‌های القسام در جنین اعلام کردند که ما به همراه برادران خود از سایر گروه‌های مقاومت به شدت با اشغالگران درگیر شدیم و رزمندگان ما خودروهای دشمن را با مواد منفجره در مناطق مختلف شهر جنین و اردوگاه آن هدف قرار دادند.

 

 


| شناسه مطلب: 389809







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.