یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

گزارش هاآرتص از تبعات جنگ غزه و خودکشی نظامیان صهیونیست

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به افزایش روزافزون تبعات جنگ غزه فاش کرد شماری از نظامیان و افسران صهیونیست در جریان جنگ غزه خودکشی کرده اند و گرایش به خودکشی پس از عملیات طوفان الاقصی و شروع جنگ 7 اکتبر (15 مهر ماه) در میان جوانان نظامی اسرائیلی حال افزایش است.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از ارتش صهیونیستی فاش کرد تعداد نظامیانی که در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی خودکشی کردند 10 نفر بوده است که برخی از آنها سرگرد و سرهنگ دوم بودند.

 

این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشت گرایش به خودکشی پس از شروع جنگ 7 اکتبر (15 مهر ماه) در میان نیروهای 30 تا 40 ساله افزایش یافته است.

 

پروفسور یوسی توی بلز رئیس مرکز پژوهش های خودکشی و مشکلات روانی در مرکز روبین در رژیم صهیونیستی در این باره گفت: خودکشی در زمان جنگ در میان نظامیان معمول نیست بلکه در پایان جنگ شایع است که شخص احساس گناه می کند، اما اکنون خودکشی در شرایط تداوم جنگ نشانه شدت کشتار در غزه و تاثیر آن بر وضع روانی نظامیانی است که از آن مطلع هستند.

 

این روزنامه خاطرنشان کرد یکی از افرادی که خودکشی کرد، افسری بود که دو هفته پس از شروع طوفان الاقصی به خودش شلیک کرده بود و جسدش در خودرواش پیدا شد.

 

ارتش صهیونیستی این 10 نفر را به عنوان کشته های جنگ اعلام کرده و حاضر نیست به خاطر به اصطلاح مسائل امنیتی واقعیت را بیان کند.

 

این روزنامه همچنین نوشت ارتش اسرائیل اعلام کرده است از ابتدای جنگ غزه تاکنون 620 افسر و نظامی اسرائیلی کشته شده اند اما تعداد واقعی 637 نفر است که 17 نفر در تصادف رانندگی و خودکشی کشته شده اند اما خبر کشته شدن آنان اعلام نشده است. (برخی منابع اسرائیلی آمار را بسیار بالاتر و حتی دو برابر اعلام کرده اند اما به دلیل سانسور شدید رسانه ای این آمار منتشر نمی شود)

 

بنا بر برخی گزارش های رسانه ای، از سال 1973 میلادی تاکنون 1227 نظامی اسرائیلی خودکشی کرده اند اما ارتش صهیونیستی ادعا کرده بر اثر شلیک اشتباهی کشته شده اند و نه خودکشی و اینکه اطلاعات دقیقی از این حوادث ندارد.

 

انتهای پیام/ 24




مطالب مرتبط

محقق آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه تحولات منطقه را دستخوش تغییر می‌کند
محقق آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه تحولات منطقه را دستخوش تغییر می‌کند

کریستوفر هلالی پژوهشگر آمریکایی به خبرگزاری قدس گفت، شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف مطرح شده در حملات ماه‌‎های اخیر به نوار غزه راه را برای تغییر تحولات منطقه هموار می‌کند.

|

سردبیر روزنامه رآی الیوم در آخرین تحلیل خود نوشت؛

رمزگشایی از تاکتیک آمریکا برای آتش‌بس در غزه
سردبیر روزنامه رآی الیوم در آخرین تحلیل خود نوشت؛

رمزگشایی از تاکتیک آمریکا برای آتش‌بس در غزه

تشدید تنش در جبهه شمالی، با افزایش حملات یمنی‌ها به ناوهای آمریکایی و اسرائیلی در دریاهای عرب، سرخ و مدیترانه و نیز اقیانوس هند همزمان شده و این عامل مهمی شده است که آمریکا به صورت دیوانه‌وار به تاکتیک آتش‌بس در باریکه غزه متوسل شود تا از این طریق، دست ارتش اشغالگر را برای ...

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.