دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
رئیس سندیکای روزنامه نگاران جهان عرب:

ایران مادر یک قاره یا شبه قاره است// حاضریم موسسه های رسانه های فلسطینی و خانه های ویران شده خبرنگاران غزه را بازسازی کنیم// آمادگی کمک به خانواده های خبرنگار شهید و درمان رایگان خبرنگاران مجروح را داریم

مؤید اللامی، رئیس سندیکای روزنامه نگاران عراق و‌ جهان عرب از آمادگی این سندیکا برای بازسازی موسسه های رسانه های فلسطینی و خانه های ویران شده خبرنگاران غزه و همچنین کمک به خانواده های خبرنگار شهید و درمان رایگان خبرنگاران مجروح فلسطینی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) مؤید اللامی در دیدار با هیئت رسانه ای ایرانی بازدیدکننده از عراق به ریاست فرشاد مهدی پور، معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت ارشاد ضمن تاکید بر گسترش همکاری های دوجانبه رسانه ای گفت: من از سال ۲۰۱۶ به عنوان رئیس سندیکای روزنامه نگاران جهان عرب انتخاب شدم. مقر این اتحادیه در قاهره مصر است که بیش از ۲۱ کشور در آن عضو هستند که اکثرا شامل کشورهای عربی می شود. در دوره ریاستم جلوی عضویت رژیم صهیونیستی در سندیکاهای جهانی را گرفتم و مورد انتقاد و فشارهای زیادی قرار گرفتم. اتحادیه خبرنگاران رژیم صهیونیستی نقش مهمی در اتحادیه خبرنگاران و رسانه های جهانی داشتند و بلوکه کردن عضویتشان نتیجه بسزایی داشت.

 

وی افزود: پروژه بلوکه کردن اسرائیل از اتحادیه خبرنگاران جهانی با ۱۲ کشور از قاره های مختلف جهان؛ از آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا، جهان عرب و آسیا شکل گرفت و به عقیده من یک حالت استثنایی و یک موفقیت بزرگ بود.

 

رئیس سندیکای روزنامه نگاران عراق و‌ جهان عرب، ایران را مادر یک قاره یا شبه قاره توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگ و قدرتمندی است و برای ما مایه افتخار است و رسانه های دو کشور باید برای تعمیق روابط ایران و عراق و کشورهای جهان عرب کمک کنند.

 

مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است

فرشاد مهدی پور نیز در این دیدار با اشاره به دوستی ایران و عراق گفت: مودت ایران و عراق خیالی نیست و هرچقدر بتوانیم مودت ایران و عراق را تقویت کنیم، مصالح مهم در پیشرفت ما سرعت بهتری خواهد گرفت. آنچه در زیارت اربعین نهفته است اتفاقات در آنجا می افتد و در این چند روز در کربلا شاهد پیشرفت های صنعتی و اقتصادی عراق بودیم که برایمان مثبت بود.

 

وی با اشاره به مسئله غزه گفت: یکی از قله های پیوند ایران و عراق نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ما و شما در موضوع غزه و فلسطین بود که آحاد مردم عراق یکپارچه علیه ظلم رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند.

 

مهدی پور تاکید کرد با عملیات طوفان الاقصی شکست بزرگ رژیم صهیونیستی کلید خورد و زوال و نابودی رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است.

 

وی  همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای درمان رایگان خبرنگاران مجروح فلسطینی در بیمارستانهای ایران خبر داد.  

 

 


| شناسه مطلب: 389308







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.