دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
دویست و یکمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

حملات هوایی گسترده به جنوب نوار غزه/کشف پیکر 51 شهید دیگر در خان یونس

دویست و یکمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی آغاز شد که مناطق مختلف باریکه غزه از سوی صهیونیست ها بمباران شد و در پی آن هفت نفر شهید و دهها نفر مجروح شدند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) منزل مسکونی خانواده «البحابصه» در محله السلام رفح را بمباران کردند. در این حمله هوایی تاکنون سه عضو این خانواده شهید و شماری مجروح شدند. عملیات بیرون آوردن اجساد شهدا و مجروحان ادامه دارد.

 

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تجمع شماری از ساکنان اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه را هدف قرار دادند که براثر آن چهار شهروند فلسطنی به شهادت رسیدند.

 

توپخانه رژیم صهیونیستی هم به گلوله باران محله الزیتون در شرق شهر غزه مبادرت کرد. از سوی دیگر بر اثر بمباران خیابان الجلاء شهر غزه هم شماری از شهروندان فلسطینی مجروح شدند.

 

مناطق و شهرک‌های القراره در شرق خان یونس، الزوایده در مرکز باریکه غزه و برج‌های الصالحی در اردوگاه النصیرات، دیگر مناطق بمباران شده غزه در بامداد امروز بوده است.

 

حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه

یگان توپخانه ای رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه را هدف قرار داد تا آوارگان و افراد حاضر در این بیمارستان را به کوچ اجباری مجبور کند.

 

 

کشف پیکر 51 شهید دیگر در خان یونس

سازمان امدادرسانی غزه اعلام کرد روز سه شنبه پیکر 42 شهید در محوطه بیمارستان «الناصر» در شهر خان یونس و پیکر 9 شهید نیز در دیگر مناطق این شهر کشف شده است.

 

به گفته این سازمان، با کشف پیکر این تعداد، مجموع شهدایی که در این مجتمع بیمارستانی و دیگر مناطق خان یونس تفحص شده‌اند، به 324 شهید افزایش یافت و  پیکر 30 شهید شناسایی شده است و نیروهای امدادی همچنان در حال جست‌و‌جو برای یافتن دیگر مفقودین هستند.

 

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد بیش از 140 گور دسته‌جمعی یا موقتی را مستندسازی کرده است. این گروه همچنین گفت اشغالگران بیش از 70 هزار تن انواع مواد منفجره را بر سر غزه ریخته‌اند و یورش زمینی به غزه نیز با تخریب عامدانه صدها خانه و از شمال تا جنوب همراه بوده است.

 

در همین حال، نظامیان اشغالگر بامداد امروز (چهارشنبه) به شهرک «عناتا» در شمال شرق قدس یورش بردند و شماری از ساکنان آن را بازداشت کردند.

 

صهیونیست ها همچنین به شهرک «کفرنعمه» در غرب رام الله، شهرک «المغیر» در شمال شرق رام الله، شهرک «یعبد» در جنوب غرب جنین، شهرک «عقربا» در جنوب نابلس و شهر «حلحول» در شمال الخلیل یورش بردند.

 

 

حزب الله شمال فلسطین اشغالی را با کاتیوشا هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با دهها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

 

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت بین 10 الی 15 موشک به شهرک مرگلیوت در منطقه الجلیل بالا برخورد کرده است. به گفته این منابع، این اصابت در حالی رخ داده که هیچ آژیر هشداری پیش از آن به صدا در نیامده بود.

 

 

جامائیکا رسما فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

دفتر نخست وزیری جامائیکا: رسما تصمیم گرفتیم دولت فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

 

 

نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی

کانال 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد پیام‌هایی که به اسرائیل می‌رسد حاکی از افزایش احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است.

 

این شبکه همچنین گفت مقامات صهیونیست نگران این موضوع هستند و در نشستی در دفتر نتانیاهو به بررسی آن پرداخته‌اند.

 

 

حماس: ۳۰ افسر ارشد صهیونیستی در اسارت ما هستند

در پی ادعای مطبوعات عبری تعداد اسیران باقی‌مانده از ۲۰ تن تجاوز نمی‌کند.

 

حماس با رد این ادعا گفت حدود ۳۰ ژنرال و افسر شین بت را در اختیار دارد که در هفت اکتبر از یگان‌های نظامی و برخی از مواضع نظامی بسیار حساس دستگیر کرده است.

 

 

تداوم اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

دانشجویان و کارکنان دانشگاه مینه سوتا در مقابل اتحادیه یادبود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

دانشجویان بازداشت شده در تجمعات قبلی صبح امروز آزاد شدند اما کمپین های ضد صهیونیستی و حامی فلسطین در حال ایجاد شکل گیری مجدد است.

 

 

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه؛ نقض خشونت‌آمیز آزادی بیان و حقوق بشر موجب نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ایجاد فضای خفقان و سرکوب معترضان از سوی پلیس آمریکا گفت: نقض خشونت‌آمیز آزادی بیان و حقوق بشر عامل نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان می‌شود.

 

لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

 

با ایجاد فضای خفقان و سرکوب معترضان، نقش حمایتی و اولیه دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

 

 

بازگشت چند تیپ از نیروهای صهیونیست به مناطقی در نوار غزه

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند تیپ از نیروهای لشکر 99 ارتش این رژیم مجددا به مناطقی مابین جنوب و شمال نوار غزه بازگشتند تا جایگزین نیروهای تیپ ناحال شوند که آماده حمله به رفح می‌شوند.

 

 

احضار نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی

ماتیلد پانوت نماینده ارشد و رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس این کشور او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضار کرده است.

 

این احضاریه ارعاب و تهدید است؛ هیچ احضاریه و هیچ گونه ارعابی ما را از اعتراض به نسل کشی مداوم علیه مردم فلسطین باز نمی دارد و ما سکوت نخواهیم کرد.

 

 

بورل: جنگ اسرائیل علیه غزه ویران کننده تر از جنگ جهانی دوم است

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت جنگ اسرائیل علیه غزه، شهرهای نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داد.

 

 

انتهای پیام/م.د


| شناسه مطلب: 388912







نظرات کاربران

  1. شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر رسید
  2. سازمان غذای جهانی اعلام کرد: جنوب غزه در آستانه قحطی بزرگ
  3. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  4. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  5. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  6. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  7. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  8. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  9. بلینکن وارد عربستان شد
  10.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  11. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  12. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.