جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

نیویورک‌تایمز: مراسم جایزه قلم آمریکا با تحریم حامیان غزه لغو شد

جایزه قلم آمریکا یا PEN به دلیل تحریم گسترده این رویداد ادبی از سوی حامیان غزه لغو شد.


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از نیویورک تایمز، انجمن قلم آمریکا پس از مواجهه با انتقادات گسترده نویسندگان حامی فلسطین از جنگ غزه، مراسم اهدای جوایز این رویداد ادبی را لغو کرد. این مراسم قرار بود هفته آینده برگزار شود.


بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، 61 نویسنده و مترجم نامزد دریافت جوایز شدند، اما 28 نفر از آنها انصراف داده و کتاب های خود را از بررسی خارج کردند. 9 نویسنده از 10 نویسنده نامزد جایزه کتاب PEN/Jean Stein، از جمله «مایا بینام» و «کامونه فلیکس» از بررسی انصراف دادند.


سوزان نوسل، مدیر اجرایی انجم قلم آمریکا گفت: این یک رویداد دوست داشتنی است و کار بسیار زیادی برای آن انجام می شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متأسفیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که امکان ندارد جشنی را به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم برگزار کنیم.


نویسندگان، هنرمندان، ویراستاران و بازیگران مختلفی به موضع ضعیف انجم قلم آمریکا در رابطه با جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، اعتراض کرده بودند.


بعنوان مثال «نائومی کلاین» ستون نویس گاردین، در میان گروه برجسته ای از نویسندگان از جمله «میشل الکساندر» و «زینا عرفات»، ماه گذشته نامه ای سرگشاده به قلم آمریکا ارسال کردند  که در آن تصمیم خود را برای شرکت نکردن در جشنواره امسال اعلام کردند.


در این نامه آمده است: «در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، ما معتقدیم که PEN آمریکا به تعهد اعلام شده این سازمان در مورد صلح و برابری برای همه و آزادی و امنیت برای نویسندگان در همه جای دنیا خیانت کرده است.»


انتهای پیام/ع.غ

 


| شناسه مطلب: 388901







نظرات کاربران

  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.