شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
طی ادامه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا؛

دهها نفر از دانشجویان از سوی پلیس آمریکا دستگیر شدند

پلیس آمریکا در چند دانشگاه اقدام به بازداشت دانشجویان طرفدار فلسطین کرد و دانشگاه کلمبیا نیز به خاطر وضعیت امنیتی همه کلاس‌ها را تعطیل نمود.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از سی ان ان آمریکا، در واکنش به جنگ اسرائیل علیه غزه تظاهرات در دانشگاه های آمریکایی از جمله در ییل، کلمبیا و سایر دانشگاه‌های سراسر این کشور آغاز شده است.

 

بازداشت حامیان فلسطین درحالی انجام شد که آمریکا خود را حامی سرسخت آزادی بیان در جهان معرفی می کند و به صورت انتخابی کشورهای مختلف را در این خصوص مورد سرزنش قرار داده و آن ها را تحریم می کنند.

 

مقامات دانشگاه کلمبیای آمریکا با تنش‌های فزاینده در محوطه دانشگاه مواجه هستند که نگرانی‌های امنیتی ایجاد کرده و مقامات دانشگاه را مجبور به برگزاری مجازی همه کلاس ها در روز دوشنبه همزمان با آغاز عید پِسَح یهودیان کرده است.

 

«مینوچه شفیق» رئیس دانشگاه کلمبیا، در بیانیه ای روز دوشنبه به وقت محلی گفت این تصمیم برای کاهش تنش گرفته شده و به همه ما فرصتی برای بررسی گام های بعدی می دهد.

 

رابرت کرافت، میلیاردر یهودی-آمریکایی و مالک نیوانگلند پاتریوتز و فارغ التحصیل کلمبیا، اعلام کرده از ارائه کمک های مالی به دانشگاه خودداری خواهد کرد زیرا "دیگر کلمبیا نمی تواند از دانشجویان و کارکنان خود محافظت کند. "

 

شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد: این اقدام نشان دهنده وضعیت متشنج در دانشگاه آیوی لیگ و چالش بزرگ شفیق برای کنترل اوضاع است.

 

روزنامه ییل دیلی گزارش داد در دانشگاه ییل، حداقل ۱۶ نفر - از جمله تعدادی دانشجو از سوی پلیس دستگیر شده و پلیس ورودی های این دانشگاه را نیز مسدود کرده است.

 

تظاهرکنندگان ترافیک اطراف محوطه دانشگاه ییل در نیوهون، کانکتیکات را مسدود کردند و خواستار قطع ارتباط دانشگاه با تولیدکنندگان تسلیحات نظامی شدند.

 

روزنامه ییل دیلی افزود: «معترضان طرفدار فلسطین در مقابل بینک پلازا که روزنامه دانشگاه است و از دانشگاه ییل می‌خواهند از تولیدکنندگان تسلیحات نظامی برای اسرائیل حمایت نکند، آن ها سه روز است در مقابل این روزنامه چادر زده اند.»

 

به گزارش روزنامه ییل دیلی نیوز که از سوی دانشجویان اداره می شود، پلیس بیش از ۴۵ معترض را دستگیر کرد.

 

در دانشگاه نیویورک نیز پلیس شب هنگام به دانشجویانی که روی زمین دراز کشیده بودند تا چادرهایشان مورد حمله قرار نگیرد حمله ور شد و تعداد زیادی را بازداشت نمود. در حالی که تظاهرکنندگان با افسران درگیر می‌شدند و شعار می‌دادند: ما متوقف نمی‌شویم، ما آرام نمی‌گیریم. افشا کنید. واگذار کنید.

 

در دانشگاه کلمبیا، کلاس‌های درس همچنان به صورت غیرحضوری است و از دانشجویان خواسته شده تا در خانه بمانند. دوشنبه صدها تن از دانشجویان کلمبیا در نیویورک بازداشت شدند و بعد از آن اساتید به نشانه همبستگی بیرون آمده و به در اعتراض به تصمیم مدیریت دانشگاه که به پلیس اجازه بازداشت داد، تجمع کردند.  

 

اعتراض همبستگی در حالی برگزار شد که دانشجویان چادرهای اعتراضی را دوباره در محوطه دانشگاه نصب کردند. چادرهای قبلی طی روزهای گذشته که اداره پلیس نیویورک بیش از ۱۰۰ دانشجو را دستگیر کرد، تخریب شده بودند. دانشگاه آن تعداد دانشجوی بازداشتی را از تحصیل تعلیق کرد.

 

تنش ها در بسیاری از دانشگاه های آمریکا از زمان حمله ۷ اکتبر(15 مهر 1402) به رژیم صهیونیستی از سوی حماس افزایش یافته است. با این حال، وضعیت در کلمبیا در روزهای اخیر پس از شهادت مقامات دانشگاه در مقابل کنگره در مورد یهودی ستیزی در این دانشگاه و افزایش اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه و نزدیکی آن تشدید شد.

 

با آشکار شدن اوضاع، شفیق با درخواست‌های جدیدی برای استعفای خود مواجه شد و یک خاخام مرتبط با دانشگاه حتی از دانشجویان یهودی خواست که به دلیل نگرانی امنیت خود در خانه بمانند.

 

انتهای پیام/م.د

 


| شناسه مطلب: 388890







نظرات کاربران

  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.