شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
نویسنده و تحلیلگر فلسطینی در گفتگوی اختصاصی با قدسنا:

رهبران صهیونیست از هرتزل تا نتانیاهو به دنبال پاک‌سازی نژادی فلسطین بوده اند/ وحدت گروههای فلسطینی و مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است/ طوفان الاقصی پاسخی مشروع به رژیم صهیونیستی بود

جعفر رامینی گفت بنیانگذاران رژیم صهیونیستی از روز اولی که تصمیم به اشغال سرزمین فلسطین گرفتند، سعی کردند فلسطینیان را از وطنشان بیرون کنند و به دنبال پاکسازی نژادی بودند، طوفان الاقصی پاسخی مشروع به رژیم صهیونیستی بود و وحدت و مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است.


«جعفر رامینی» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی مقیم لندن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) در پاسخ به سوالی درباره جنگ نابودگرانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل کشی این رژیم گفت: جنبش صهیونیسم از سال ۱۸۹۷ به فکر اخراج فلسطینیان از سرزمین اصلی‌شان بوده است زیرا مقام‌های صهیونیست از روز اول به دنبال پاک‌سازی نژادی در فلسطین بوده‌اند، اما راه نجات فلسطینیان از وحدت می‌گذرد.

 

وی افزود: برای اشغالگران صهیونیست اهمیتی ندارد که چند فلسطینی را به قتل می‌رسانند؛ قتل ۳۴ هزار، ۵۴ هزار یا ۱۰۴ هزار فلسطینی و بیشتر، عطش آنها را برطرف نخواهد کرد. سردسته‌های حامیان اسرائیل در رسانه‌های غربی سعی می‌کنند این کشتار را به عنوان واکنش "غیرقابل اجتناب" به اقدام جنبش مقاومت فلسطینیان در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نشان دهند. این ادعا درست نیست. جنبش صهیونیسم از روز اولی که تصمیم به اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۸۹۷ گرفت، می خواست فلسطین را به وطن یهودیان تبدیل کند. ابتدا، آن‌ها عبارت "زمینی بدون ملت برای ملتی بدون ‌وطن" را ابداع کردند تا به دنیا نشان دهند که فلسطین منطقه‌ای خالی‌ بوده و ما، فلسطینیان، هرگز وجود نداشته‌ایم. هر رهبر صهیونیستی، از هرتزل تا نتانیاهو، به طور آشکار خواستار پاک‌سازی نژادی فلسطین و اخراج فلسطینیان از خانه‌های اصلی‌شان شده‌اند. شواهد فراوانی برای این موضوع وجود دارد که به عنوان نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

«تئودور هرتزل» بنیانگذار سازمان صهیونیست جهانی، در کتاب "خاطرات کامل" خود در تاریخ ۱۲ ژوئن ۱۸۹۵ نوشت: ما باید جمعیت بی‌پول را از طریق بیکار نگه داشتن‌شان از مرز اخراج کنیم. هر دو فرایند سلب مالکیت و اخراج فقیران باید به طور محتاطانه و با احتیاط انجام شود.

« دیوید بن‌گوریون» نخست وزیر اسرائیل، در نامه‌ای به عامس پسر 16 ساله‌اش در تاریخ ۵ اکتبر ۱۹۳۷ نوشت: ما باید عرب‌ها را اخراج کنیم و جایشان را بگیریم.

 

«جوزف ویتز» رئیس صندوق ملی یهودیان، در خاطراتش در دسامبر ۱۹۴۰نوشت: هیچ روستایی نباید باقی بماند، حتی هیچ قبیلهای. تنها پس از این جابجایی، کشور قادر خواهد بود تا میلیون‌ها برادر ما را جذب کند و مشکل یهودیان پایان خواهد یافت. راه‌حل دیگری وجود ندارد.

 

وی افزود: در پی حملات گسترده به غزه برای بیش از ۲۰۰ روز و میزان فاحش سلاح‌های استفاده شده، هیچ چیزی در غزه به جای نمانده که ادامه زندگی عادی را حفظ کند. هیچ خانه‌ای، هیچ بیمارستانی، هیچ مدرسه‌ای، هیچ مسجدی، هیچ کلیسایی، هیچ سیستم آبی و هیچ سیستم فاضلابی باقی نمانده است. هیچ چیزی فعال نمانده است. غزه باید از ابتدا بازسازی شود.

 

این تحلیلگر فلسطینی درباره فشار مردم جهان بر دولت‌هایشان برای متوقف کردن خشونت رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: "بدون شک، توجه افکار عمومی جهان به سمت مشکلات فلسطینیان جذب شده است. تمام مردم دنیا شاهد بی‌رحمی، ظلم، قصد اسرائیل برای قتل‌عام و همدستی دولت‌های مختلف غربی در این جنایات جنگی بوده‌اند. مردم در سراسر جهان، به تعداد بسیار زیاد، در طول شش ماه گذشته دست به اعتراض زده‌اند، در حالی که بیشتر اوقات دولت‌هایشان شرایط را نادیده گرفته‌اند. بدون اقدام آمریکا، به عنوان بزرگترین حامی و یاری‌دهنده تجاوزات اسرائیل که همیشه تسهیل‌کننده تجاوازت اسرائیل است و بدون این که به اسرائیل بگوید "متوقف شو"، هیچ چیز تغییری رخ نخواهد داد. اسرائیل با آگاهی کامل از این که آمریکا، به ویژه در سال انتخابات، همیشه حمایت آن را خواهد داشت، به تجاوزاتش ادامه خواهد داد."

 

رامینی عملیات طوفان الاقصی مبارزان مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی در  ۷ اکتبر را حق مشروع فلسطینی ها دانست و گفت: مبارزان مقاومت فلسطین حق داشتند که در مقابل اشغالگران و ستمگران خود مقاومت کنند. مجمع عمومی سازمان ملل به وضوح حق فلسطینیان برای مقاومت در مقابل اشغال نظامی اسرائیل را تأیید کرده است که شامل مبارزه مسلحانه می‌شود و در قانون بین‌الملل ذکر شده است. به همین ترتیب، باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در سخنرانی خطاب به گروهی از دانشجویان اسرائیلی در مرکز کنوانسیون بین‌المللی قدس اشغالی در سال ۲۰۰۹ اینگونه توصیف کرد: خودتان را جای آن‌ها بگذارید. دنیا را از چشمان آن‌ها ببینید. منصفانه نیست که یک کودک فلسطینی نتواند در کشور خودش بزرگ شود. زندگی‌شان را با حضور ارتش خارجی که هر روز حرکات نه تنها این جوانان بلکه والدینشان و پدربزرگانشان را کنترل می‌کند، سپری کنند. این فقط زمانی نیست که خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان بدون مجازات باقی می‌ماند. این منصفانه نیست که از کشاورزی فلسطینیان در مزارع‌شان جلوگیری شود؛ یا امکان جابجایی دانشجویان را در اراضی اشغالی محدود کنند؛ یا خانواده‌های فلسطینی را از خانه‌هایشان بیرون کنند. اشغالگری و اخراج، راهگشا نیست."

 

وی در پاسخ به سوالی درباره راهی که مردم فلسطین می‌توانند حقوق خود را به دست آورند و بر اشغالگری ادامه‌دار غلبه کنند، گفت: تنها راه برای آزادی و بازیابی حقوق فلسطینیان، وحدت بین همه جناح‌های فلسطینی است. اختلاف میان فتح (تشکیلات خودگردان فلسطین) در رام الله و حماس، جنبش مقاومت در غزه، تنها یک نتیجه دارد، افزایش و تثبیت اشغال فلسطین. هر فلسطینی، آن‌هایی که تحت فشار اشغالگری زندگی می‌کنند یا در مهاجرت هستند، باید مسئولیت خود را بپذیرند و برای یکپارچگی ملت تحت لوای یک پرچم و برای یک هدف و تنها یک هدف «آزادی و رهایی" تلاش کنند.

 

انتهای پیام/ ع ن/ 24

 

 

 


| شناسه مطلب: 388877







نظرات کاربران

  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.