جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
«عبدالباری عطوان» تحلیل گر مطرح جهان عرب:

دیگر مکان امن در سرزمین های اشغالی معنا ندارد/ شمارش معکوس برای زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده است

«عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب نوشت: دوران شلیک موشکهای قدیمی کاتیوشا سپری شده و جای آن را پهپادها گرفته اند و چه بسا زمان موشک های نقطه زن علیه رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم، با اشاره به مخمصه ای که رژیم صهیونیستی و کابینه جنگ آن به سبب عملیات «وعده صادق» به آن گرفتار شده‌اند، نوشت: هر روز که می‌گذرد، حقایق جدیدی از ابعاد عملیات بی‌سابقه و موفق ایران علیه اسرائیل آشکارتر می‌شود، پس از اینکه ادعا شده بود که سامانه های اسرائیلی،آمریکایی و انگلیسی موفق به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به میزان ۹۹ درصد شده‌اند، این رقم به ۸۴ درصد طبق نظر کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست کاهش یافت.

 

وی افزود: حتی ادعای رهگیری ۸۴ درصد از موشک‌ها و پهپادها به منزله این است که ۱۶ درصد از موشک‌ها و پهپادها از سد دفاعی ایجاد شده از سوی سه کشور بزرگ در اردن یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه عبور کرده و این میزان برای ویرانی شهرهای اسرائیل و کشتن دهها هزار نفر از آنها اگر ایران بخواهد و پهپادها و موشکهای پیشرفته با قدرت ویرانگری بالا استفاده کند، مانند موشکهای سجیل با برد ۲۵۰۰ کیلومتر و مجهز به سرجنگی به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم یا موشک شهاب با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و مجهز به سرجنگی به وزن ۷۰۰ کیلوگرم مواد منفجره و موشکهای مافوق صوت، کافی است.

 

عطوان بیان کرد: روزنامه نیویورک تایمز نزدیک به کاخ سفید تایید کرده که مقامات آمریکا و اسرائیل در ارزیابی تبعات حمله به کنسولگری ایران در دمشق و ترور محمد زاهدی فرمانده سپاه قدس در سوریه، لبنان و فلسطین و ۶ نفر از مستشارانش دچار اشتباه شدند و انتظار این حجم از واکنش ایران را نداشتند و بر این باور بودند که ایران مانند موارد قبلی واکنشی نشان نخواهد داد و علت این ارزیابی نادرست به زیرکی ایرانی ها و ابزارهای گمراه کننده حساب شده آنان و صبر راهبردی آنها بر می‌گردد.

 

این تحلیلگر با اشاره به مطرح کردن مجدد حمله به رفح از سوی بنیامین نتانیاهو پس از شکست مذاکرات مربوط به آتش بس موقت سه مرحله ای، به مخمصه صهیونیست‌ها پرداخت و ادامه داد: هیچ مکان امنی برای شهرک نشینان صهیونیست برای اولین بار از زمان تاسیس این رژیم (جعلی) در ۷۵ سال پیش، وجود ندارد و موشک‌ها بر سر شهرک نشینان در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی می‌ریز.

 

به گفته عطوان، ارتش اسرائیل در اقیانوسی خروشان، استوار و مقاوم به نام غزه غرق می‌شود و در کرانه باختری جنگ فرسایشی طبق محاسبات دقیق جریان دارد و نتایج برای امنیت اشغالگران و ثبات آنها وحشتناک است.

 

وی با اشاره به حمله ویرانگر اخیر مقاومت لبنان به عرب العرامشه با پهپادهای پیشرفته و هلاکت و زخمی کردن شماری از نظامیان صهیونیست، از آن به عنوان تحول راهبردی نام برد که حامل پیامی رعب آور برای اشغالگران است، مبنی بر اینکه دوران شلیک موشکهای قدیمی کاتیوشا به شهرک های الجلیل و مناطق مرزی لبنان سپری شده و جای آن را پهپادها گرفته اند و چه بسا زمان موشک های نقطه زن و حمله زمینی گردان‌های رضوان به الجلیل فرا رسیده است.

 

این تحلیلگر همچنین با اشاره به آشفتگی که در اردوی صهیونیست‌ها وجود دارد، آن را نشانه آشکاری از سردرگمی و وحشت حاکم بر صهیونیستها دانست که گواه بر این است که شمارش معکوس برای زوال رژیم اشغالگر با سرعتی که افراد خوش بین نیز انتظار آن را نداشتند، آغاز شده است. دوران پس از عملیات تاریخی وعده صادق مشابه قبل از آن نخواهد بود.

 

انتهای پیام/ع.غ




مطالب مرتبط

عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم

 200 روز جنگ با ۵۶۰ هزار نظامی؛ حاصل جمع صفر / طرح های صلح عربی همگی خواب و خیال هستند
عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم

200 روز جنگ با ۵۶۰ هزار نظامی؛ حاصل جمع صفر / طرح های صلح عربی همگی خواب و خیال هستند

هرآنچه در این روزها از طرح‌های کشورهای عربی و ترکیه مطرح می‌شود و اساس آنها برزمین گذاشتن سلاح مقاومت در ازای تشکیل کشور مستقل فلسطینی با تضمین های آمریکایی و حمایت رژیم های عربی و سازشکار است، همگی خواب و خیال است.

|

وزیر امور خارجه در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا

می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم / آمادگی نظامی ایران صد درصدی است
وزیر امور خارجه در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا

می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم / آمادگی نظامی ایران صد درصدی است

ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه جنگ نیست، پاسخ متناسب خود را به شکل محدود و حداقلی به رژیم اسرائیل دادیم لذا مادامی که ماجراجویی جدیدی از طرف رژیم اسرائیل روی منافع ایران صورت نگیرد، ما واکنش جدیدی روی آن نخواهیم داشت.

|

نظرات کاربران

  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.