شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
روزنامه الوفد مصر در واکنش به قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی:

آمریکا برای اولین بار از اسرائیل حمایت نکرد

روزنامه الوفد اذعان داشت این قطعنامه گامی مثبت در جهت کاهش تشدید تنش در منطقه به شمار می آید و ممکن است به آتش بس دائمی کمک کند.

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از روزنامه الوفد چاپ مصر، این نشریه در مقاله ای با اشاره به تاخیر تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه از سوی شورای امنیت نوشت: قطعنامه شورای امنیت برای توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه بسیار دیر اعلام شد و تقریباً شش ماه پس از آغاز جنگ نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه اتخاذ شد. آمریکا برای اولین در تاریخ خود از وتوی حمایت از اشغالگران یهودی استفاده نکرد.

 

رای ممتنع آمریکا به خاطر عشق و علاقه به مردم فلسطین و پاسخ به جنایات جنگی اشغالگران غزه نبود، بلکه بیشتر به دلیل اختلاف میان دولت آمریکا و رژیم اسرائیل نشات گرفته است. رای ممتنع آمریکا به عنوان نوعی کشیدن گوش نتانیاهو بخاطر غرور فزاینده و تکروی هایش ناشی از به دست گرفتن مراکز تصمیم گیری آمریکا از سوی لابی یهودی نشات می گیرد.

 

موضوع دیگر این است که محبوبیت بایدن به دلیل تعصب کورکورانه وی به یهودیان، کاهش یافته است.

 

این قطعنامه گامی مثبت در جهت کاهش تشدید تنش در منطقه به شمار می آید و مهمتر از آن حمایت و محافظت از مردم فلسطین در مقابل تجاوزات وحشیانه ارتش اشغالگر است و ممکن است به آتش بس دائمی کمک کند.

 

همچنین این امر منجر به احیای نقش و اعتبار سازمان ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین المللی خواهد شد و بیانگر شناسایی جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان و افشای جنایت اشغالگران است.

 

سیلی آمریکا به اسرائیل باعث شده این رژیم تعادل خود را از دست بدهد و این امر در پاسخ به فشارهای بین المللی، عربی و اسلامی علیه واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن متحد خود جهت توقف نسل کشی مردم فلسطین انجام شده است.

 

انتهای پیام/م.د

 


| شناسه مطلب: 387958







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.