شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

سفر گوترش دبیر کل سازمان ملل به مصر و دیدار با مفتی الازهر

شیخ الازهر، واکنش جامعه بین‌الملل به جنگ غزه را «ناامید کننده و مایه سرشکستی» دانست و گفت: «بر عکس نهادهایی مانند سازمان ملل و شورای امنیت، مردم غرب و آمریکا، انصاف بیشتری در قبال جنگ علیه غزه داشتند و خواستار توقف این جنگ شدند».

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از پایگاه عربی 21، "احمد الطیب"، شیخ الازهر مصر دیروز (یکشنبه) در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و هیأت همراه به بررسی آخرین تحولات مربوط به غزه پرداخت.

 

الطیب ضمن قدردانی از آنچه آن را حمایت گوترش از مردم غزه دانست، گفت: "جهان در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند که هیچ قاعده انسانی یا ضابطه اخلاقی ندارد. اگر این وضع ادامه یابد، شاهد گسترش جنایت، نابودی، جنگ و خشونت خواهیم بود".

 

وی با بیان اینکه این مسائل به سایر کشورهای جهان از جمله غرب و آمریکا نیز کشیده خواهد شد، افزود: "رخدادهای غزه، تلاش ها برای تماس و همگرایی را که از سال ها پیش برای نزدیک کردن غرب و شرق انجام شده‌ است، از بین خواهد برد."

 

شیخ الازهر، واکنش جامعه بین‌الملل به جنگ غزه را "ناامید کننده و مایه سرشکستی" دانست و گفت: "بر عکس نهادهایی مانند سازمان ملل و شورای امنیت، مردم غرب و آمریکا، انصاف بیشتری در قبال جنگ علیه غزه داشتند و توقف این جنگ را خواستار شدند".

 

در هفته‌ های اخیر، مقام‌های عالیرتبه غربی تنها به ابراز نگرانی از وضعیت مردم غزه بسنده کرده‌اند و اقدام ملموسی را برای توقف جنگ غزه انجام نداده‌اند.

 

دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار گفت "هیچ توجیهی برای حملات هفتم اکتبر یا تنبیه جمعی مردم فلسطین وجود ندارد". وی همچنین با اشاره به طرح‌های مختلف امدادرسانی به مردم غزه گفت "تنها راه برای انتقال کمک ها به غزه از طریق مسیر زمینی است".

 

گوترش سپس با اشاره به مانع تراشی برخی کشورهای غربی در مسیر فعالیت "آنروا" تصریح کرد: "ما سخت در تلاشیم تا تداوم حمایت از آنروا را تضمین کنیم. بسیاری از کارکنان آنروا در باریکه غزه کشته‌ شدند".

 

انتهای پیام/م.د


| شناسه مطلب: 387886







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.