شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
سایه سنگین جنگ بر سر اقتصاد رژیم صهیونیستی

شمار گردشگران در سرزمین‌های اشغالی 80 درصد کاهش یافت

شمار گردشگران سال نو جدید میلادی از سرزمین‌های اشغالی ۵۳ هزار نفر بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ که شمار گردشگران ورودی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین ۲۲۶ هزار نفر بود، کاهش ۸۰ درصدی نشان می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)  پایگاه کاکالیست در گزارشی اذعان کرد صنعت گردشگری اسرائیل در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به شدت تحت تاثیر جنگ علیه نوار غزه قرار گرفت. شمار ورود گردشگران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ به ۱۸۰ هزار گردشگر کاهش یافت.

 

بر اساس این گزارش در ماه دسامبر و همزمان با تعطیلات کریسمس، شمار گردشگران از سرزمین‌های اشغالی فقط ۵۳ هزار نفر بود که در مقایسه با ماه دسامبر۲۰۲۲ که شمار گردشگران ورودی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین ۲۲۶ هزار نفر بود، کاهش ۸۰ درصدی نشان می‌دهد.

 

وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ ورود حدود ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی را پیش بینی کرده بود، درحالی که در این مدت فقط ۱۸۰ هزار گردشگر وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

 

در طول سال ۲۰۲۳ فقط سه میلیون گردشگر وارد سرزمین‌های اشغالی شدند ( در ماههای قبل از جنگ) که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همه گیری کرونا با ۴.۵ میلیون گردشگر ورودی، ۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

براساس گزارش کاکالیست، بازگشت به اعداد پیش از کرونا و ورود ۴.۵ میلیون گردشگر خارجی به سرزمین‌های اشغالی سال‌ها پس از پایان جنگ به طول خواهد انجامید.

 

بیشتر گردشگران خارجی ورودی به سرزمین‌های اشغالی از کشور‌های آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان، ایتالیا، رومانی، لهستان، کانادا و اسپانیا هستند.درآمد بخش گردشگری اسرائیل در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۷ میلیارد شکل و در سال ۲۰۲۲، ۱۵.۶ بود.

 

 تجاوز وحشیانه رژیم اسراییل به نوار غزه، خسارت‌های سنگینی را به اقتصاد این رژیم وارد کرده است، به طوری که براساس برآورد‌های رژیم صهیونیستی، این جنگ و آثار و پیامد‌های آن بیش از ۶۰ میلیارد دلار خسارت روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که هزینه و خسارت‌های جنگ غزه در یک ماه گذشته به رقم‌های سرسام آوری رسیده است.

 

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده که جنگ با مقاومت فلسطین و آثار و پیامد‌های ناشی از آن بسیار گسترده‌تر از کووید-۱۹ خواهد بود.هفته گذشته ۳۰۰ کارشناس رژیم صهیونیستی درباره خطر فروپاشی اقتصادی هشدار دادند و خواستار انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر شدند.

 

اقتصاددانان در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر دارایی وی نوشتند: شما میزان بحرانی که اقتصاد اسرائیل با آن روبرو است را درک نمی‌کنید و باید شیوه کار خود را تغییر دهید. آن‌ها اعلام کردند که اقتصاد رژیم اسرائیل روز‌های دشواری را سپری می‌کند و باید برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر اقدامات فوری انجام شود.

 

انتهای پیام/ع.غ


| شناسه مطلب: 385053







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.