یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
در مراسم «از طوفان الاقصی تا صبح آزادی» مطرح شد؛

رئیس جهاد دانشگاهی: امروز در میدان نبرد یک جبهه متحد شکل گرفته است/ابوشریف: روحیه بالای رزمندگان خوداتکایی امروز مقاومت فلسطینی را به ارمغان آورده است/ القدومی: مقاومت فلسطین نیازمند بازگشایی مرزها و ورود کمک های انسان دوستانه است

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد که در سال های 1967 و 1973 کشورهای قدرتمند عربی نتوانستند با اتحاد بزرگ خود پیروزی علیه رژیم صهیونیستی بدست بیاورند اما امروز مقاومت موفق به این امر شده است و همین دستاورد و مقایسه آن با ناکامی اعراب در سال های مذکور تلاش های امروز محور مقاومت را دو چندان ارزشمندتر می کند.

 

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) صبح امروز سه شنبه (25 مهرماه) مراسم «از طوفان الاقصی تا صبح آزادی» به همت جهاد دانشگاهی و جمعیت دفاع از ملت فلسطین در محل خبرگزاری ایکنا در تهران برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان حوزه فلسطین، پرسنل جهاد دانشگاهی و اصحاب رسانه برگزار گردید، حسین مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی ضمن ابراز امیدواری از اقدامات پیش دستانه محور مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: «امروز در میدان نبرد یک جبهه متحد شکل گرفته و تا به امروز این جبهه موفق به رقم زدن پیروزی های شگرفی شده است.

 

 

وی در ادامه افزود: این جبهه متحد که متشکل از گروه های مقاومت است امروز موفقیت های چشمگیری علیه اشغالگران رقم زده است. در سال های 1967 و 1973 کشورهای قدرتمند عربی نتوانستند با اتحاد بزرگ خود پیروزی علیه رژیم صهیونیستی بدست بیاورند اما امروز مقاومت موفق به این امر شده است و همین دستاورد و مقایسه آن با ناکامی اعراب در سال های مذکور تلاش های امروز محور مقاومت را دو چندان ارزشمندتر می کند.»

 

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به حمایت همه جانبه مادی و معنوی آمریکا و کشورهای اروپایی از رژیم اشغالگر گفت: امروز ما شاهد جنگ رسانه ای و دیپلماسی در حاشیه این جنگ هستیم. رسانه ها(های غربی) به دنبال این هستند که با جنگ رسانه ای، افکار عمومی را از جنایت های رژیم صهیونیستی منحرف کنند ولی جبهه مقاومت در تلاش است در این فضای رسانه ای توازن ایجاد کند و از سویی دیگر ایران با کار فشرده دیپلماسی منطقه ای در تلاش است تا با محکوم کردن رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی و حمایت صریح از مواضع کشورهای مسلمان از فلسطین مانع از تلاش های دیپلماسی آمریکایی و کشورهای اروپایی در سطح بین المللی و منطقه ای به نفع رژیم صهیونیستی شود.»

 

 

او ادامه داد: اگرچه در طرف مقابل آمریکا به دریای مدیترانه ناوهواپیمابر اعزام می کند و 2000 کارشناس برای ارائه مشاوره به صهیونیست ها به سرزمین های اشغالی اعزام کرده است اما ما در این نبرد پیروزی هایی بدست آورده ایم که نتیجه توکل به خدا بوده و همه عنایات الهی ناشی از همین توکل می شود.

 

ابوشریف با گلایه از سکوت و عدم همراهی برخی از حکام عرب از مسئله فلسطین تاکید داشت که چرا وقتی تمامی ملت های مسلمان از مساله فلسطین حمایت می کنند برخی از حاکمان آن ها با سکوت خود مهر تایید بر جنایت های رژیم صهیونیستی می زنند؟ اگر ما 75 سال سرزمین مان اشغال بوده ناشی از عدم همبستگی همان حکام خیانتکار با فلسطین و قدس شریف است. با این حال امروز مقاومت روی پای خود ایستاده که این امر ناشی از تقویت و استمرار روحیه مقاومت در میان رزمندگان بوده است.

 

در ادامه مراسم خالد القدومی نماینده جنبش حماس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: جنگ امروز در غزه جنگ بین حق و باطل است. در جهان غرب اگر به پیامبر اسلام اهانتی شود می گویند اینجا آزادی بیان است ولی اگر یک کاریکاتور علیه سران رژیم صهیونیستی کشیده شود به شدت محکوم و مجازات می شود.

 

 

قدومی تصریح کرد: امروز مقاومت فلسطین هم به منظور تامین امنیت فلسطینیان در سرزمین های اشغالی و هم دیگر ملت ها در خارج از سرزمین های اشغالی مبارزه می کند. چرا نوار غزه سال ها باید محاصره شود و بسیاری از امکانات از مردم آن سلب شود و چرا باید دانشمندان فلسطینی در کشورهای تونس و عراق و ... ترور شوند و صهیونیست ها در مقابل جنایات خود پاسخگو نباشند؟

 

نماینده حماس همچنین توضیح داد: «مقاومت فلسطین امروز نیاز دارد مرزهایش باز شود و کمک های امدادی به مردم برسد و فعلا احتیاجی به نیروی نظامی برای مقابله با صهیونیست ها ندارد.»

 

حسین رویوران به عنوان سخنران پایانی این مراسم با تشریح ابعاد حقوقی تجاوزات چند دهه رژیم صهیونیستی به فلسطینیان عنوان کرد که این رژیم اگرچه با چراغ سبز کشورهای غربی سرزمین فلسطین را اشغال کرد اما به همان قطعنامه های بین المللی هم که مدعی بودند حق فلسطینیان پایمال شده و باید حق آنان را بازستاند عمل نکرد و از آن ها عدول کرد. این رژیم حتی سال های بعد هم به پیمان های خو.د با برخی گروه های فلسطینی استوار نماند و همان ها را هم زیر پا گذاشت.

 

 

در پایان این مراسم ریاست خبرگزاری ایکنا با قرائت بیانیه حمایتی این خبرگزاری از مردم فلسطین، جنایت صهیونیست ها را محکوم و بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین تاکید نمود و به صورت نمادین پرچم رژیم جعلی صهیونیستی را به آتش کشید.

 

 

انتهای پیام/م.د/ح

 




مطالب مرتبط

محقق آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه تحولات منطقه را دستخوش تغییر می‌کند
محقق آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در جنگ غزه تحولات منطقه را دستخوش تغییر می‌کند

کریستوفر هلالی پژوهشگر آمریکایی به خبرگزاری قدس گفت، شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف مطرح شده در حملات ماه‌‎های اخیر به نوار غزه راه را برای تغییر تحولات منطقه هموار می‌کند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.