دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
مجمع حامیان ازادی قدس شریف؛

اسرائیل زود پیر شده و در بستر مرگ افتاده است

مجمع سازمانهای غیر دولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف، با صدور بیانیه ای تجاوزات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس را جنایت جنگی و نقض آشکار کنوانسیون های ژنو دانسته وخواستار پیگیری کیفری اسرائیل شد

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، مجمع سازمان های غیردولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف با صدور بیانیه ای تجاوزات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس را محکوم و آن را نقض آشکار حقوق بشردوستانه دانست.

در این بیانیه آمده است:

بیت المقدس یک شهر با هویت، تاریخ و فرهنگ اسلامی است و  سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ، بر پایه مطالعات اسنادی و تاریخی، طی بیانیه های متعدد ارتباط تاریخی و دینی بیت المقدس و حرم شریف قدس را با اسلام تاکید کرده و هرگونه ارتباط تاریخی و دینی آن را با یهودیت نفی کرده است.

بر این اساس هر گونه تلاش رژیم صهیونیستی برای تاثیر بر این هویت ریشه دار اقدامی نامشروع بوده و با توجه به قطعنامه های سازمان ملل متحد خصوصا قطعنامه 181(طرح تقسیم)و قطعنامه 194 و 338 اسرائیل یک قدرت اشغالگر بوده و اجازه هیچگونه تغییری در این هویت و تاریخ و تمدن ندارد.

 هر گونه اقدام اسرائیل بر اساس کنوانسیون های چهارگانه ژنو در منطقه قدس، جنایت جنگی محسوب شده و باید در دادگاه بین المللی کیفری مورد پیگرد قرار گیرد.

اسرائیل تلاش داشت تا با کاربرد خشونت افسارگسیخته نظامی و به تعبیری «مشت آهنین» اراده خود را اجرای سیاست یهودی سازی قدس با تخلیه جامعه فلسطینی از آن تسریع کند اما اراده جوانان فلسطین و همپوشانی مقاومت آنها با توان بازدارنده غزه، صهیونیست ها را ناکام گذاشت و معادله جدیدی را به نفع مقاومت و جامعه فلسطینی در درگیری با رژیم صهیونیستی رقم زد. معادله ای که دو رکن اصلی دارد1- غزه و کرانه و قدس و فلسطینی 48 در هر درگیری جدیدی با هم در مقابل رژیم صهیونیستی به میدان خواهند آمد. 2- هر تجاوزی از سوی اسرائیل فورا پاسخ داده خواهد شد یعنی حمله در برابر حمله.

بی تردید رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک هزینه های سنگین و پیامدهای تلخ این ماجراجویی را خواهد پرداخت و تحولات قدس نشان داد که قدس و کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948 وارد مرحله جدیدی از درگیری با دشمن صهیونیستی شده اند که محور آن جوانان فلسطین هستند، جوانانی که نشان دادند «زندگی را جز جهاد و شهادت» نمی دانند و دیر نیست که جهاد مسلحانه را در همه جغرافیای اشغالی علیه اشغالگران وطن، فراگیر سازند. روندتحولات نشان می دهد اسرائیل در ضعیفترین شرایط بقا در طول حیات 73 ساله خود قرار دارد. اسرائیل زود پیر و در بستر مرگ افتاده است




مطالب مرتبط

سردبیر روزنامه رآی الیوم در آخرین تحلیل خود نوشت؛

رمزگشایی از تاکتیک آمریکا برای آتش‌بس در غزه
سردبیر روزنامه رآی الیوم در آخرین تحلیل خود نوشت؛

رمزگشایی از تاکتیک آمریکا برای آتش‌بس در غزه

تشدید تنش در جبهه شمالی، با افزایش حملات یمنی‌ها به ناوهای آمریکایی و اسرائیلی در دریاهای عرب، سرخ و مدیترانه و نیز اقیانوس هند همزمان شده و این عامل مهمی شده است که آمریکا به صورت دیوانه‌وار به تاکتیک آتش‌بس در باریکه غزه متوسل شود تا از این طریق، دست ارتش اشغالگر را برای ...

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.