جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
یک تحلیل گر فلسطینی پیش بینی کرد

سرنوشت «رون آراد» در انتظار نظامیان اسیر صهیونیستی در غزه

عدنان ابوعامر در مطلبی نوشت: رفتاری که اسرائیلی ها در خصوص پرونده خلبان «رون آراد» انجام دادند گزینه مناسبی برای برخورد با پرونده اسرای اسراییلی در نزد گروههای مقاومت فلسطینی در نوار غزه نیست.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) وی در این مطلب که پایگاه آکا پی اس منتشر کرده نوشت: اگر رهبری اسراییل در بحث مربوط به پرونده نظامیان اسیر در نزد گروههای مقاومت فلسطینی در نوار غزه جدی است و تمایل دارد آن را به حرکت در آورد باید بهای طبیعی ان را از طریق یک مسیر روشنی که قبلا منتج به نتیجه هم شده است بپردازد و گرنه این پرونده هم به فراموشی سپرده خواهد شد و به طور نهایی بسته اعلام می شود ما در قضیه رون‌اراد تجربه و عبرت گرفتیم . هیچ تضمینی وجود ندارد چنانچه رهبران اسراییل فرصت را از دست بدهند این پرونده همچنان باز بماند.

 

ابوعامر نوشت: جملات بالا بخشی از بیانیه بسیار روشن و سرنوشت ساز گردانهای عزالدین قسام درباره پرونده نظامیان اسیر اسراییلی در غزه است با علم به اینکه خانواده هادار گولدین یکی از نظامیان اسیر اسراییلی در هیچ یک از برنامه های نهادههای اسرایلیی بهمناسبت سالگرد جنگ سال 2014 حاضر نشد چون گفته بود نمی تواند در برنامه های بنشیند که نخست وزیر برای پنجمین بار می خواهد وعده آزادی پسرش را بدهد بدون آنکه این وعده ها را عملی کند.

 

وی به سه موضوع وعده های دولت، نگاه جامعه به اینکه ارتش ما ملت است و همچنین رسانه ها به عنوان ابزار افکار عمومی برای اعمال فشار جهت به جریان انداختن پرونده نظامیان اسیر صهیونیستی اشاره کرد و در پایان نوشت: این موارد طرف اسراییلی را مجبور کرده است تا مدیریت پرونده را از سطح رسانه ها و خطابه ها خارج کند.

 

 رون آراد خلبان مفقودشده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است. ماموریت وی در یک عملیات هوایی به تاریخ ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ میلادی و در جریان جنگ داخلی لبنان، در صدد انهدام اهداف نظامی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در نزدیکی شهر صیدا در جنوب لبنان بود. در این عملیات هوایی، به دلیل هدف قرار گرفتن هواپیمای وی، جنگنده در هوا منهدم شد، اما وی و خلبان هواپیما توانستند به وسیله چتر نجات، جان سالم بدر ببرند.

نهایتاً نبیه بری، رهبر سازمان امل در زمان جنگ داخلی لبنان مدعی شد که رون آراد زنده و در دست گروه وی است. ولی اخباری که بعدها منتشر شد از مرگ وی خبر داده اند.

 

از سو یدگر گروههای مقاومت فلسطینی در جنگ سال 2014 اسراییل علیه آنان که به جنگ 51 روزه مشهور شد 4 نظامی صهیونیستی را اسیر کردند  که هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست. گروههای مقاومت خواستار ازادی تعدادی از فلسطینی ها در قبال ازادی این افراد هستند که اسراییل هنوز نپذیرفته است.

 

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

ضمن اعتراض به ناتوانی سران تل آویو؛

تظاهرات خانواده‌های نظامیان اسیر صهیونیست در منطقه کفرسابا برگزار شد+ تصاویر
ضمن اعتراض به ناتوانی سران تل آویو؛

تظاهرات خانواده‌های نظامیان اسیر صهیونیست در منطقه کفرسابا برگزار شد+ تصاویر

تظاهرات خانواده‌های نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه از منطقه کفر سابا در اراضی اشغالی آغاز شد و قرار است روز جمعه این تظاهرات به نوار مرزی باریکه غزه برسد.

|

در ارتباط با سرنوشت نظامیان اسیر صهیونیست؛

توئیت سخنگوی نظامی گردان‌های قسام منتشر شد/ افشای دروغگویی سران صهیونیست
در ارتباط با سرنوشت نظامیان اسیر صهیونیست؛

توئیت سخنگوی نظامی گردان‌های قسام منتشر شد/ افشای دروغگویی سران صهیونیست

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار توئیتی از فریبکاری سران صهیونیست در قبال پرونده نظامیان اسیر این رژیم در غزه پرده برداشت.

|

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد؛

نتانیاهو با جمعی از خانواده های اسرا صهیونیستی پس از وقفه ای طولانی دیدار کرد
تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد؛

نتانیاهو با جمعی از خانواده های اسرا صهیونیستی پس از وقفه ای طولانی دیدار کرد

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی: روز سه شنبه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جمعی از خانواده های اسرا و مفقودین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که اکنون در اسارت جنبش مقاومتی حماس هستند، دیدار کرده است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.