پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
گفتگوی اختصاصی قدسنا با وزیرسابق کارلبنان درباره اعتراض در اردوگاههای فلسطینی :

سیاست دولت در محروم کردن آوارگان فلسطینی از کار نقطه سیاهی در تاریخ لبنان است

سیاست دولت لبنان در محروم کردن آوارگان فلسطینی از کار نقطه سیاهی در تاریخ این دولت است و می تواند به اقتصاد این کشور نیز آسیب برساند.

طراد حماده وزیر سابق کار و کشاورزی لبنان  با انتقاد شدید از طرح ساماندهی کارگران خارجی توسط وزارت کار لبنان  این تصمیم را یک نقطه سیاه در تاریخ لبنان دانست و گفت که آیا هدف از این طرح زندانی کردن فلسطینی ها یامهاجرت آنان است ؟

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری قدس ( قدسنا) با بررسی ابعاد قانونی این طرح افزود : بطورکی  ماموریت وزارت کار ساماندهی نیروی کار خارجی براساس نیازهای بازار و نیز سیاست های متغیر دولتهاست. وی با اشاره به قانون 17561 لبنان که در سال 1964 صادر شد گفت : این قانون ، کارگران خارجی قبل از سال  1954 مقیم در لبنان و نیز متولد از مادر لبنانی یا دارای همسر لبنانی را استثناء کرده است .

وی ادامه داد : کارگران عرب مقیم در لبنان بویژه فلسطینی ها و سوری ها نقش تاثیرگذاری در بازار لبنان دارند.

دکتر طراد حماده افزود : سیاست دولت لبنان در محروم کردن آوارگان فلسطینی از کار نقطه سیاهی در تاریخ این دولت است و می تواند به اقتصاد این کشور نیز آسیب برساند. فلسطینی ها دارای توانمندی های زیادی هستند که بازار لبنان را متاثرکرده است .کشاورزی در جنوب و بقاع و تاسیس نخستین بانک ها در لبنان بهمراه تجربه های مهم از ویژگی حضور فلسطینی ها در بازار کار لبنان است.

وی با طرح این پرسش که اگر بخواهیم فلسطینی ها را از کار محروم کنیم چه راه حلی جایگزین داریم بیان داشت : دراین صورت یا باید فلسطینی ها را به زندان بیندازیم یا آنان را کوچ دهیم؟


| شناسه مطلب: 331122







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.