سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
روزنامه رای الیوم تحلیل کرد؛

نگرانی تل آویو از ائتلاف محکم و هدفمند میان محور مقاومت /توصیه موسسات امنیتی اسرائیل برای درک قدرت واقعی ایران

عبدالباری عطوان نویسنده و سردبیر پایگاه خبری رای الیوم، این هفته در رابطه با موضوعات مهمی که روزنامه ها و کارشناسان صهیونیست به آن پرداخته اند، مقاله ای را منتشر کرده است.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) عبدالباری عطوان نویسنده و سردبیر پایگاه خبری رای الیوم، این هفته در رابطه با موضوعات مهمی که روزنامه ها و کارشناسان صهیونیست به آن پرداخته اند، مقاله ای را منتشر کرده است.

 

این روزها رسانه ها و کارشناسان اسرائیلی تمام وقت و توان خود را برای بررسی رابطه گرم و صمیمی و همچنین هماهنگی های صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران،حماس و جهاد اسلامی متمرکز کرده اند.

 

به عقیده تحلیلگران اسرائیلی دیدارهای صورت گرفته میان اعضای جنبش های مقاومتی فلسطین با مقامات عالی رتبه ایرانی باعث شده تا ائتلاف محکم و هدفمندتری در منطقه شکل گیرد.

 

"نیر دفوری" کارشناس سیاسی کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی که بخاطر ارتباطات عمیق و ریشه دار با موسسات امنیتی اسرائیل شهرت دارد، روز گذشته از دو روح کابوس واری که اکنون در میان موسسات امنیتی این رژیم سرگردان است و بسیاری از صهیونیست ها را به نگرانی انداخته است، پرده برداشت.

 

 

به گفته دفوری اولین عاملی که این روزها صهیونیست ها از آن واهمه دارند، رسیدن سلاح های پیشرفته و موشک های تاکتیکی و استراتژیک ایرانی به حزب الله لبنان و جنبش مقاومتی حماس در غزه است، موشک هایی مانند فاتح 110 که دقت نقطه زنی بالایی دارند و در صورتی که این موشک ها از فاصله ی 250 تا 300 کیلومتری شلیک شوند با درصد خطایی معادل 50 متر به هدف اصابت می کنند.

 

علاوه بر فاتح 110، موشک های ضد تانکی که امکان حمله بر روی شانه سرباز را دارند و حتی می توانند هلیکوپترهای هجومی مانند آپاچی را هدف قرار دهند در کنار هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری دیگر خطراتی هستند که بشدت نظامیان و کارشناسان امنیتی اسرائیل را نگران کرده است.

 

عطوان در ادامه مقاله با اشاره به دومین ترس مقامات اسرائیلی از توان محور مقاومت و هماهنگی های صورت گرفته در میان اعضای این محور نوشت: این هفته "صالح العاروری" در قالب هیئت عالی رتبه ای از رهبران حماس اسلامی به تهران سفر کرد و با رهبر جمهوری اسلامی ایران علی خامنه ای دیدار کرد.

 

العاروری این سفر را تاریخی عنوان کرد و آن را نشان دهنده عمق ارتباطات استراتژیک میان دو طرف ایرانی و فلسطینی بیان نمود.

 

از سویی دیگر، امری که این روزها بیش از همه مایه نگرانی فرماندهان نظامی صهیونیست شده درگیری اسرائیل در دو جبهه شمالی و جنوبی با حزب الله لبنان و همچنین نیروهای مقاومت فلسطینی حماس و جهاد اسلامی است چیزی که به طور همزمان در برنامه ریزی جنگی و سیاسی فرماندهان و سران تل آویو نمی گنجد.

 

علاوه بر این سید حسن نصرالله با انجام مصاحبه ای با شبکه لبنانی المنار در هفته گذشته با تاکید بر قدرت هجومی حزب الله گفته بود که اکنون موشک های نقطه زن و قدرتمندی در اختیار این جنبش است و می تواند با استفاده از این موشک ها هرنقطه ای از اراضی اشغالی صهیونیستی را هدف قراردهند.

 

 

وی اشاره کرده بود که توان هجومی حزب الله همزمان با بروزهرگونه خطایی از سوی ارتش رژیم اسرائیل می تواند منابع گازی و هسته ای آمونیا را با خاک یکسان کند و کاری کند که حیفا و به طور کل صهیونیست ها به عصر حجر بازگشته و هزاران نفر ازآنان به هلاکت برسند.

 

همچنین با افزایش قدرت نظامی ایران در منطقه خطرهای جدی تری دشمنان این کشور و منافع آنان در منطقه را مستقیما تهدید کرده و یا دست کم هم پیمانان تهران در منطقه مانند حزب الله و انصار الله در یمن وهمچنین جنبش های مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی در نوارغزه و حشد الشعبی عراق می توانند همین خطر جمهوری اسلامی ایران در منطقه را برای استعمارگران منطقه تشدید نمایند.

 

سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در پایان مقاله خود یادآور شد که اسرائیل در برهه کنونی واقعیت خطر ایران و متحدانش در منطقه را به خوبی درک می کند و بخاطر همین از هرگونه تنش و جنگی در منطقه اجتناب می کند و برای اثبات این گفته نیز به پناه بردن نتانیاهو به مصر طی جنگ دو روزه غزه می توان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ ک.د

 




مطالب مرتبط

عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم

 200 روز جنگ با ۵۶۰ هزار نظامی؛ حاصل جمع صفر / طرح های صلح عربی همگی خواب و خیال هستند
عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم

200 روز جنگ با ۵۶۰ هزار نظامی؛ حاصل جمع صفر / طرح های صلح عربی همگی خواب و خیال هستند

هرآنچه در این روزها از طرح‌های کشورهای عربی و ترکیه مطرح می‌شود و اساس آنها برزمین گذاشتن سلاح مقاومت در ازای تشکیل کشور مستقل فلسطینی با تضمین های آمریکایی و حمایت رژیم های عربی و سازشکار است، همگی خواب و خیال است.

|

«عبدالباری عطوان» تحلیل گر مطرح جهان عرب:

دیگر مکان امن در سرزمین های اشغالی معنا ندارد/ شمارش معکوس برای زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده است
«عبدالباری عطوان» تحلیل گر مطرح جهان عرب:

دیگر مکان امن در سرزمین های اشغالی معنا ندارد/ شمارش معکوس برای زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده است

«عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب نوشت: دوران شلیک موشکهای قدیمی کاتیوشا سپری شده و جای آن را پهپادها گرفته اند و چه بسا زمان موشک های نقطه زن علیه رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

|

تحلیلگر جهان عرب پاسخ داد:

پنج دلیل و شاهدی که تأیید می کند حمله ایران برای اسرائیل مرگبار بوده است
تحلیلگر جهان عرب پاسخ داد:

پنج دلیل و شاهدی که تأیید می کند حمله ایران برای اسرائیل مرگبار بوده است

اگر ۹۹ درصد از این موشکها و پهپادهای ایرانی که تصاویر زنده نشان می دهد به حریم هوایی فلسطین اشغالی وارد شده و میلیونها نفر در کرانه باختری و غزه با چشم خود آنها را دیدند. ساقط شده پس این موشکها چگونه به فلسطین اشغالی رسیده است؟

|

سردبیر نشریه رأی الیوم:

تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند
سردبیر نشریه رأی الیوم:

تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل جهان عرب دوشنبه شب گفت که تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران پس از پاسخ تهران به این رژیم در پی تجاوز آن ها به کنسولگری تهران در دمشق سوریه با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق»، جنگ روانی است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.