پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
پس از خاموش کردن اعتراضات یهودیان اتیوپیایی تبار برپا شد

اعتصاب عمومی در بخش بهداشت رژیم اسرائیل در اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی

کارکنان بخش بهداشت رژیم اشغالگر قدس روز گذشته در اعتراض به کمبود نیروی انسانی،وضعیت معیشتی ، فقدان امکانات و همچنین تعهد به انجام آزمایش های کیفی دست از کار کشیدند.

 

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) پایگاه عرب زبان خبری آکا پی اس که اخبار درون رژیم اشغالگر قدس را پوشش می دهد در خبری که رسانه های اسراییلی به آن نپرداختند از برپایی اعتصابات عمومی سراسری در بخش بهداشت رژیم اشغالگر قدس پرده برداشت.

 

برپایه این گزارش، این اعتصابات به دعوت سندیکای پرستاران مرد و زن در اسراییل و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و مالی صنف پرستاران صورت گرفت .

 

 این اعتصاب عمومی شامل همه درمانگاهها، بیمارستانهای سراسر رژیم اشغالگر قدس بود و پرسنل این اماکن از ساعات اولیه صبح روز گذشته در اعتراض به کمبود نیروی انسانی و فقدان امکانات، و همچنین تعهد به انجام آزمایش های کیفی دست از کار کشیدند.

 

بخش بهداست رژیم صهیونیستی که در بودجه سال 2019 خود به نفع خش نظامی و امنیتی این رژیم شاهد کسری بودجه بود وادار شد بخش عمده ای از پرسنل شاغل در مراکز بهداشتی را اخراج و در نتیجه فشار کار به بقیه پرسنل منتقل شد.

 

از ماهها پیش اعتراض پرسنل بخش بهداشتی اسراییل سندیکاهای صنفی این بخش را وادار به اعتراض کرد و در چندین نوبت با مقام های مسئول برای رفع بحران کمی منابع انسانی و وضعیت رفاهی پرسنل این بخش به مذاکره پرداختند.

 

کانال تلویزیونی عبری زبان مکان هم با تایید این خبر نوشت که روز گذشته در اسراییل بیمارستانها فقط عمل های اورژانسی را به بیماران سرویس می داند.

 

طی دو دهه اخیر بویژه پس از آغاز انتفاضه دوم در سال 2000 کاهش بودجه بخش های بهداشت و آموزش و اجتماعی به نفع بخش نظامی و امنیتی اسراییل بحران های متعددی را در حوزه های  اجتماعی و اقتصادی این رژیم موجب شده است که اعتراضات سال 2011 علیه نابرابری اقتصادی و بی عدالتی اجتماعی و متعاقب آن اعتراض یهودیان اتیوپیایی و شرقی تبار علیه این معضل سر امد این بحران ها بوده است.

رژیم صهیونیستی هر بار با تشکیل کمیته هایی سعی در خاموش کردن اعتراضات کرده است.

انتهای پیام/




مطالب مرتبط

تجمع معترضین صهیونیست مقابل خانه وزیر دادگستری

تجمع معترضین صهیونیست مقابل خانه وزیر دادگستری

براساس گزارش‌ها یک روز قبل‌ از بازنگری قضایی اولین قانون اصلاحات در دیوان عالی، نظامیان صهیونیست مقابل خانه یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با جمعیت معترضین درگیر شد. در این درگیری 4 نفر از معترضین بازداشت شدند اما نیروهای نظامی این خبر را تأیید نکرده اند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.