جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

اخراج فعال‌سعودی‌ از بیت‌المقدس

فعالان شبکه های مجازی روز دوشنبه کلیپ هایی را در این شبکه ها منتشر کردند که در آنها دیده می شود «محمود سعود » فعال رسانه ای سعودی از شهر قدیمی قدس و مسجدالاقصی بیرون انداخته می شود.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)به نقل از الجزیره، مردم بیت المقدس در حالی این فعال رسانه ای سعودی را از مسجدالاقصی بیرون کردند که وی به همراه یک هیئت سعودی به سرزمین های اشغالی سفر کرده است.

 

کلیپ های منتشر شده از این فعال سعودی، او را در حالی که از شهر قدس بیرون انداخته می شود، نشان می دهد.

 

براساس این گزارش، وی که دانشجوی دانشکده حقوق دانشگاه ریاض است، در این کلیپ ها به دلیل همراهی هیئت سعودی که برای عادی سازی روابط به فلسطین اشغالی رفته است، به شیوه ای زننده از مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس بیرون انداخته می شود.

 

گفتنی است که این هیئت سعودی با هزینه اسرائیل به سرزمین های اشغالی سفر کرده است. این اولین بار است که یک فعال رسانه ای عربی با هزینه اسرائیل به مسجد الاقصی سفر می کند.

 

در ماههای اخیر فعالیت های عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت افزایش یافته است.

 

فعال سعودی چه گفته بود؟

 

حساب توییتری «اسرائیل به عربی» در این باره نوشت: محمد سعود در گفتگو با رادیو گالاتس اسرائیل گفته است که مردم اسرائیل شبیه مردم کشورش هستند.

 

براساس نوشته این حساب تویتری، سعود با بیان اینکه اسرائیل را دوست دارد و آروز داشته به قدس بیایید، همچنین گفته است که مردم اسرائیل مثل خانواده او هستند.

 

این فعال سعودی به همراه شش تن دیگر از فعالان رسانه ای از برخی کشورهای عربی و به دعوت وزارت خارجه اسرائیل راهی سرزمین های اشغالی شده است.

 

برنامه این هیئت، بازدید از موزه هولوکاست، پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به «کنست» و اماکن مقدس قدس اشغالی می باشد. قرار است این هیئت جلساتی با نمایندگان اسرائیلی و شماری از دیپلمات های صهیونیستی نیز داشته باشد.

 

اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین و عراق، ضمن محکوم کردن سفر این هیئت، نسبت به مجازات روزنامه نگاران عراقی حاضر در این هیئت وعده داده است.

 

 

 

انتهای پیام /ی.ح/24




مطالب مرتبط

مجمع حامیان ازادی قدس شریف؛

اسرائیل زود پیر شده و در بستر مرگ افتاده است
مجمع حامیان ازادی قدس شریف؛

اسرائیل زود پیر شده و در بستر مرگ افتاده است

مجمع سازمانهای غیر دولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف، با صدور بیانیه ای تجاوزات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس را جنایت جنگی و نقض آشکار کنوانسیون های ژنو دانسته وخواستار پیگیری کیفری اسرائیل شد

|

حماس: 

مخالف تعویق انتخابات فلسطین هستیم
حماس:

مخالف تعویق انتخابات فلسطین هستیم

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج فلسطین با تاکید بر مخالفت این جنبش با تعویق انتخابات، برگزاری آن در قدس اشغالی را به طور خاص مورد تاکید قرار داد.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.