شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

واکنش اردن به تخریب منازل فلسطینیان

دولت اردن اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب ده‌ها منزل مسکونی فلسطینیان در قدس قدس شرقی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) ، وزارت خارجه اردن روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به اقدام نظامیان صهیونیست در تخریب ده‌ها واحد مسکونی فلسطینیان در منطقه «صور باهر» در قدس شرقی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی اردن «بترا»، سخنگوی وزاتخانه یاد شده تاکید کرد که عربستان مخالف سیاست‌های شهرک‎سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی از جمله قدس شرقی است.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه پس از بیرون کردن فلسطینیان از منازل خود، ده‌ها دستگاه خانه را در منطقه «وادی الحمص» در جنوب شرق قدس منهدم کردند.

 

به گفته «ولید العساف» رییس کمیته مقابله با دیوارکشی صهیونیستی، این عملیات بزرگترین جنایت جنگی است و پس از سال ۱۹۶۷ تا کنون بی سابقه بوده است.

العساف تصریح کرد، در مرحله اول صهیونیست‌ها تصمیم دارند بیش از ۱۰۰ و در مرحله دوم بیش از 220 منزل فلسطینیان را تخریب کنند.

 

اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل مسکونی فلسطینیان در قدس شرقی، واکنش سازمان ملل را نیز به همراه داشته است. این نهاد بین‌المللی از رپیم صهیونیستی خواست تا از طرح تخریب منازل فلسطینیان دست بردارد.

 

فرانسه هم دوشنبه‌شب این اقدام رژیم صهیونیستی محکوم کرد و گفت که  اقدام تازه رژیم صهیونیستی یک  رسم و روال خطرناک و ناقض  قوانین بین‌ المللی است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز دوشنبه گفت که این اقدام صهیونیست‌ها نوعی «جنایت علیه بشریت» و « عمل تروریستی» محسوب می‎شود.

 

انتهای پیام/م.ق/




مطالب مرتبط

پیام آیت‌الله جوادی آملی  درباره عملیات وعده صادق : "وعده صادق" طلیعه فتح است

پیام آیت‌الله جوادی آملی درباره عملیات وعده صادق : "وعده صادق" طلیعه فتح است

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: محصول پربرکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می‌خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی‌کند.

|

سفارت ایران در ایرلند: رژیم اسرائیل باید مجازات شود

سفارت ایران در ایرلند: رژیم اسرائیل باید مجازات شود

سفارت ایران در ایرلند در پیامی ضمن حمایت از واکنش ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: رژیم جنگ طلب اسراییل برای نقض قوانین بین المللی، تجاوز به سفارت ایران و نسل کشی در غزه و جلوگیری از گسترش جنگ باید مجازات شود.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.