پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

خشم‌وزیرخارجه‌بحرین‌ازحمایت‌های‌ایران ازحماس

وزیر خارجه بحرین مدعی شد که اگر حمایت‌های ایران از جنبش حماس نبود فرصت بهتری برای ایجاد صلح میان فلسطین و اسرائیل پیدا می‌کردیم.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)به نقل از شبکه الجزیره، خالد بن احمد آل خلیفه ، وزیر خارجه بحرین در حاشیه سمیناری در واشنگتن مدعی شد که اگر حمایت های انسانی و مالی ایران از جنبش حماس و جهادی‌های غزه نبود فرصت بهتری برای ایجاد صلح میان فلسطین و اسرائیل پیدا می‌کردیم.

 

وی مدعی شد که نقش ایران دائما عنصری سمی بوده که امور را دشوار می کرد.

 

پیش از این یک پایگاه خبری آمریکایی تصویری از دیدار خالد بن احمد، وزیر  خارجه بحرین با یسرائیل کاتس، همتای اسرائیلی خود منتشر کرده بود و در میان آنها برایان هوک، مامور ویژه آمریکا در امور ایران حضور داشت.

 

در این راستا، جیسون گرینبلات، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه از این دیدار استقبال کرد و  گفت که واشنگتن گفت وگوی دوستانه میان دو وزیر را پیشرفتی فوق العاده در روابط اسرائیل و بحرین و منطقه می داند.

 

همچنین، سیرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود نوشت: دیروز به طور علنی با شیخ خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین دیدار کردم. به همراه بنیامین نتانیاهو برای گسترش روابط اسرائیل با کشورهای خلیج(فارس) به تلاش خود ادامه خواهم داد.

 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دیدار با هماهنگی واشنگتن انجام شده است.

 

از سوی دیگر،سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی دیدار خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین با یسرائیل کاتس، همتای صهیونیستی وی در واشنگتن و انتشار عکسی دوستانه از این دیدار را به شدت محکوم کرد.

 

وی اظهار کرد: تصویر دوستانه‌ای که از دیدار وزرای خارجه بحرین و اسرائیل در واشنگتن منتشر شد بیانگر حالتی از صهیونیستی زدگی برخی مقامات عرب است. این دیدارها و تصاویر خیانت به قدس و فلسطین است و هرگز موفق نخواهند شد که آگاهی امت اسلامی را فریب داده و آن را به سمت رها کردن فلسطین و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر سوق دهند.

 

 

 

انتهای پیام/ی.ح/24




مطالب مرتبط

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعتراف کرد:

روایت‌های اسرائیل درباره حوادث الرشید غزه کسی را متقاعد نمی‌کند
روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعتراف کرد:

روایت‌های اسرائیل درباره حوادث الرشید غزه کسی را متقاعد نمی‌کند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به جنایت خیان الرشید غزه که به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ۷۰۰ تن منجر شد، نوشت: حادثه مرگبار شمال باریکه غزه، چه عمدی باشد یا غیرعمدی در جای خود می تواند مسیر جنگ بین اسرائیل و حماس را تغییر دهد.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.