شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

واکنش ها به عادی سازی روابط گردشگری تونس و فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا):  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ فعالیت یک آژانس گردشگری تونسی که گردشگر به فلسطین اشغالی می برد با واکنش شدید مخالفان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روبرو شد. 


به دنبال افشای وجود یک آژانس گردشگری در تونس که سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین را سازماندهی می کند، بار دیگر موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تونس در صدر موضوعات مورد توجه مردم این کشور قرار گرفت و بر همین اساس دهها تن از شهروندان تونسی با تجمع مقابل این آژانس خواستار لغو مجوز و تحریم آن شدند. 


خبرنگار شبکه در تونس در گزارشی گفت: افشای سفر به سرزمین های اشغالی که آژانس اسفار از طریق اردن آنها را سازماندهی می کرد با خشم مردم تونس روبرو شد به همین سبب شماری از شهروندان این کشور به درخواست اتحادیه مشاغل تونس مقابل دفتر این آژانس تجمع و عادی سازی روابط گردشگری با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. 


احمد الکحلاوی عضو پویش جهانی مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: تجمع اعتراض آمیز ما علیه این آژانس است که به بهانه بردن مردم به زیارت کار عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) را دنبال می کند.

 

این شرکت مردم را به بهانه زیارت و اقامه نماز به قدس می برد حال آن که هدف اصلی آن عادی سازی است تا مردم به این کار عادت کنند و تعامل با رژیم صهیونیستی را بپذیرند و این کار برای آنها عادی شود. 


در ادامه گزارش آمده است: معترضان از دولت تونس خواستند مجوز آژانس اسفار را لغو کند و از مردم تونس نیز خواستند این شرکت را تحریم کنند. 


جنیدی عبدالجواد از رهبران حزب دموکراتیک اجتماعی تونس گفت: از مقامات کشور می خواهیم مجوز این آژانس گردشگری را لغو کند و از شهروندان تونسی هم می خواهیم از چنین سفرهایی خودداری کنند. 


خبرنگار افزود: مسئولان آژانس اسفار اعلام کردند هدف آنها شکستن محاصره فلسطینیان و حمایت از فلسطینیان در مناطق اشغالی است. آنها تاکید کردند مقامات رسمی تونس از چنین سفرهایی اطلاع داشتند. 


لیلی الماجری مدیر اجرایی آژانس اسفار گفت: هدف ما اعلام همبستگی با ملت فلسطین و شکستن محاصره آنهاست. ما وارد مسجدالاقصی می شویم، در آنجا نماز می خوانیم و هتل هایی هم که در آنجا اقامت می کنیم متعلق به فلسطینیان است. 


در ادامه گزارش آمده است: این حوادث بار دیگر درخواست ها برای جرم دانستن عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را در قانون اساسی تونس مطرح می کند که تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

 

 

انتهای پیام /ی.ح/24




مطالب مرتبط

آیت الله علم الهدی: تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیسم را محقق می‌کند

آیت الله علم الهدی: تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیسم را محقق می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مناسبت پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی گفت: در صورت هر حماقتی از جانیان اسرائیل در تقابل با این رزمندگی قهرمانانه، دومین وعده صادق رهبر عظیم و فرزانه که تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد، محقق می‌شود.

|

یکصد و نودمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

بمباران شمال و غرب غزه/فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه
یکصد و نودمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

بمباران شمال و غرب غزه/فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه

یکصد و نودمین روز عملیات طوفان الاقصی در حالی آغاز شد که منابع خبری از فعال شدن آزیر خطر در سرزمین های اشغالی و موشک باران مناطقی از سرزمین اشغالی توسط مقاومت فلسطین خبر دادند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.