جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

لغو کنفرانس انجمنی اروپایی درشهر قدس اشغالی به خاطر جنبش BDS

یک انجمن اروپایی که متشکل از پژوهشگرانی در زمینه بهداشت روانی است، از ترس عکس العمل جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی BDS از برگزاری کنفرانس در شهر قدس اشغالی منصرف شد.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، شبکه اروپایی ارزیابی خدمات بهداشت روانی (ENMESH) که 400 عضو دارد، در پایان نشست دوره‌ای خود در شهر لیسبون اعلام کرده بود که کنفرانس بعدی خود را در سال 2021 در قدس اشغالی برگزار می‌کند.

 

اما رئیس کمیته اجرایی این شبکه دو هفته بعد در دانشگاه ناتینگهام انگلیس اعلام کرد که این انجمن به خاطر اعتراضات و عکس العمل‌های منفی برخی طرف‌ها، از تصمیم خود منصرف شده است.

پروفسور مایک اسلید خاطر نشان کرد که اگر این انجمن بر برگزاری کنفرانس خود در شهر قدس اصرار داشته باشد، از سوی جنبش BDS تحت فشار قرار خواهد گرفت.

در همین حال، برخی اعضای اسرائیلی این انجمن در اعتراض به لغو برگزاری این کنفرانس در قدس اعلام کرده‌اند که از این انجمن خارج خواهند شد.

 

هاآرتص اشاره کرد که این برای نخستین بار است که یک انجمن علمی به چنین دلیلی کنفرانس خود در قدس اشغالی را لغو می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ق/




مطالب مرتبط

دایره تحریم اسرائیل در اروپا شدت گرفت

دایره تحریم اسرائیل در اروپا شدت گرفت

بیش از 100 نهاد جامعه مدنی اروپا با راه‌اندازی کمپینی از کمیساریای عالی اتحادیه اروپا خواسته‌اند همکاری تجاری با شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کند.

|

در پی امضای توافق با وزارت حمل و نقل قطر؛

جوانان قطری خواستار تحریم شرکت تحت حمایت رژیم صهیونیستی شدند
در پی امضای توافق با وزارت حمل و نقل قطر؛

جوانان قطری خواستار تحریم شرکت تحت حمایت رژیم صهیونیستی شدند

جوانان قطری از شورای مشورتی قطر خواستند از این موضع که بیانگر مخالفت ملت قطر با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، حمایت کرده و قانون مربوط به سال 1963 که هرگونه تعامل و همکاری تجاری با شرکت‌های صهیونیستی یا شرکت‌های تحت حمایت رژیم صهیونیستی را ممنوع می‌داند، به اجرا ...

|

برپایی تظاهرات در شیکاگو در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی

برپایی تظاهرات در شیکاگو در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی

فعالان آمریکایی عضو ائتلاف حامیان حقوق ملت فلسطین و اعضای جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است مانع از برگزاری یک مسابقه فوتبال در شهر شیکاگو شده و با برپایی تظاهراتی خواستار آزادی فلسطین، تحریم رژیم صهیونیستی و برقراری عدالت در حق اقلیت‌های آفریقایی در آمریکا شدند.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.