جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

نشست فلسطین درگرانیگاه ظهور درفرهنگ مهدویت درغرفه جمعیت دفاع ازملت فلسطین

نشست "فلسطین گرانیگاه ظهور در فرهنگ مهدویت عصر امروز از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در آستانه 39 امین سالِ « روز جهانی قدس» در غرفه این جمعیت در نمایشگاه بین المللی قران کریم در تهران با حضور ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین و حسین رویوران رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

نشست "فلسطین گرانیگاه ظهور در فرهنگ مهدویت عصر امروز از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین  در آستانه 39 امین سالِ « روز جهانی قدس»  در غرفه این جمعیت در نمایشگاه بین المللی قران کریم در تهران با حضور  ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین و حسین رویوران رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قدسنا ، در آغاز این نشست دکتر رویوران رئیس کمسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اهمیت قدس و مسجد الاقصی از نگاه قرآن کریم و نیز موضوع اسراء و معراج پیامبر گفت که این موضوع نشان دهنده اهمیت قدس است و خداوند اراده کرد که قدس در این مسیر قرار گیرد.

وی ادامه داد که موضوع سفر اسراء یک موضوع مهم و مملو از شگفتی هاست  آن هم در مسیری که قدس در آن گنجانده شده است . وی همچنین به آیه (سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ) اشاره کرد و افزود : اسراء و معراج در دو سوره به آن اشاره شده است و در سوره نجم نیز جزئیات آن مطرح شد.

رویوران ادامه داد : نخستین موضوعی که در اسراء رخ داد این بود که پیامبر بجایی رفتند که تا پیش از ایشان هیچ پیامبری نرفته بود. و اندازه قاب قوسین او ادنی "به خداوند نزدیک بودند و پیامبر آن شب را تا سحرگاه با خداوند هم کلام شدند.

این کارشناس غرب آسیا ادامه داد : این سفری است که فلسطین در آن مطرح شد. خداوند قدس و مسجد الاقصی و پیرامون آن ( و بارکنا ما حوله ) را مبارک قرار داد .

رویوران در ادامه در اهمیت موضوع قدس این پرسش را مطرح کرد که این مجموعه عوامل برای اهمیت و ارتباط داشتن با فلسطین و قدس کافی نیست با آنکه موضوعات دیگری نیز هست که ما را به فلسطین پیوند می دهد .

وی تاکید کرد که از اینرو امام خمینی (ره) براساس یک فهم و درک قرآنی ، اقدام به نامگذاری روز قدس کردند نه براساس اجتهاد سیاسی . وی گفت که پیوند ما با مردم فلسطین براساس یک پیوند سیاسی نیست بلکه براساس تکلیف اسلامی است.

در ادامه نیز ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به اهمیت فلسطین در قران کریم که در آیه سبحان الذی .... متبلور شده است گفت که فلسطین یک سرزمین جغرافیایی صرف نیست بلکه مکانی مقدس برای تمامی مسلمانان و برای تمامی جهانیان است .

وی ادامه داد که متون قرانی و حدیث زیادی وجود دارد که بر اهمیت و تقدس قدس و فلسطین تاکید می کند . از اینرو از آغاز تا کنون مسلمانان به این موضوع اولویت دادند .

ناصر ابوشریف گفت که با وجود این اهمیت اما قدس در طول تاریخ کانون درگیری بین مسلمانان و ادیان دیگر نیز بوده است با این حال ما میان ادیان هیچ تفاوتی قائل نیستیم اما باید بگویم حق تمامی ادیان بر قدس یک حق  دینی است نه جغرافیایی وحاکمیتی. وی با اشاره به تاریخ اشغال فلسطین و نیز طرح صهیونیسم برای تشکیل دولت یهود در سرزمین فلسطین گفت که آنان با حمایت قدرتهای بزرگ و آژانس های مهاجرت یهود تلاش کردند تا خود را در این سرزمین تثبیت کنند اما بدانند که این سرزمین ازآن فلسطین است.

تمام/م ع


| شناسه مطلب: 328611







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.