جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
تحلیل/

خون فلسطینیان؛ سوخت انتخابات اسرائیل؛ سران صهیونیست ارتکاب جنایت بیشتر را دستاورد می‌دانند

سردمداران رژیم صهیونیستی از خون فلسطینیان به عنوان سوختی برای انتخابات و با هدف کسب آرای صهیونیست ها بهره برداری می کنند و به جنایات خود در کشتار فلسطینیان و غصب اراضی هم ادامه می دهند.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، پایگاه خبری فلسطین الیوم در تحلیلی به بهره برداری سردمداران رژیم صهیونیستی از ریختن خون مردم مظلوم فلسطین به عنوان دستاوردی برای کسب آرای جامعه صهیونیستی و با هدف افزایش شانس پیروزی خود در انتخابات آتی رژیم پرداخته است.

 

سه جوان فلسطینی اخیرا به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی در ظرف کمتر از سه ساعت به شهادت رسیدند، جنایتی که در چارچوب سریال تشدید جنایات در سرزمین فلسطین رخ داد، هیچ کس و هیچ چیزی  در سرزمین فلسطین از جنایات اشغالگران اسرائیل در امان نیستند، اشغالگران اعتنایی به قوانین بین المللی و موازین حقوق بشر ندارند.

 

نظامیان رژیم اشغالگر، دو جوان فلسطینی را در شهر نابلس به شهادت رساندند که یکی از آنها رائد هاشم محمدحمدان 21 ساله و دیگری زید عماد محمد نوری 20 ساله بود. اشغالگران، رائد حمدان 21 ساله را در روستای عبوین به ضرب گلوله خود به شهادت رساندند، 9 شهروند فلسطینی هم در درگیری با اشغالگران زخمی شدند.

 

نظامیان صهیونیست، یکشنبه گذشته نیز عمر امین ابولیلی جوان 19 ساله فلسطینی را به شهادت رسانده بودند، آنها این جوان فلسطینی را به انجام عملیات ضد صهیونیستی در نزدیکی شهرک  صهیونیست نشین«أرئیل» متهم کردند.

 

همچنین باید به بازداشت شماری از شهروندان فلسطینی پس از شهادت چند جوان و نیز اقدام اشغالگران در بستن ورودی های اصلی روستای بیت سیرا در غرب رام الله و جلوگیری از ورود و خروج شهروندان و نیز ضبط دوربین های مخصوص مراکز تجاری اشاره کرد، نظامیان صهیونیست یک شهروند فلسطینی را در بیت لقیا از ناحیه پا و کتف هدف قرار دادند و یک جوان دیگر را بازداشت کردند.

 

این جنایات در چارچوب سیاست هدفمند دولت راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن معتقد است که نقض حرمت خون فلسطینیان بهترین و مناسب ترین وسیله برای جلب دوستی و رای جامعه صهیونیستی به شمار می رود.

 

عبدالرحمن شهاب مدیر مرکز مطالعات اسرائیلی اطلس معتقد است دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی جنایات و تروریسم خود علیه فلسطینیان را به دور از تبلیغات و برنامه های انتخاباتی اسرائیل مرتکب می شوند، اما احزاب مختلف رژیم برای بهره برداری از این جنایات با هدف افزایش پشتوانه و شانس خود در انتخابات آتی تلاش می کنند.

 

شهاب به پایگاه خبری فلسطین الیوم می گوید انگیزه دستگاه های امنیتی اسرائیل در ارتکاب جنایات و تروریسم علیه فلسطینیان، پافشاری در سرکوب و قلع و قمع فلسطینیان و از بین بردن انرژی و امکانات و توانمندی آنها در مقاومت در برابر رژیم اسرائیل است.

 

این تحلیلگر فلسطینی می افزاید همه احزاب اسرائیلی تاکید می کنند تمام آنچه دستگاه های تروریستی اسرئیل خواه با مباح دانستن ریختن خون فلسطینیان یا هتک حرمت مقدسات انجام می دهند، دستاوردی است که باید آن را حفظ کرد، درحالی که هر حزب اسرائیلی بر اساس تصورات و منافع و دیدگاه ها خود از این مسئله سوء استفاده می کند.

 

شهاب افزود از نظر شهرک نشینان صهیونیست، تمام آنچه دستگاه های تروریسم اسرائیلی در مباح دانستن ریختن خون فلسطینیان مرتکب می شوند، به نفع حزب حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرئیل است.

این کارشناس امور رژیم صهیونیستی ابراز عقیده می کند نتانیاهو از ریختن خون فلسطینیان از طریق سخنان فراوان و تمجید اقدامات دستگاه های تروریسم اسرائیلی بهره برداری می کند، دستگاه هایی که بر اساس دیدگاه حزب لیکود در جنگ با فلسطینیان عمل می کنند.

 

این تحلیلگر فلسطینی می گوید احزاب معارض حزب حاکم رژیم صهیونیستی به شکل دیگری از این مسئله(جنایات علیه فلسطینیان) بهره برداری می کنند، به عنوان مثال آویگدور لیبرمن رئیس حزب موسوم به اسرائیل خانه ما، ریختن خون فلسطینیان را همانند نتانیاهو به عنوان یک دستاورد قلمداد می کند، اما وی خواستار افزایش این جنایات و به ویژه اعدام فلسطینیان و صدور قانون حاکم اعدام که یک قانون بسیار افراطی است، شده است.

 

در همین چارچوب گروه های فعالیت ملی فلسطینی تاکید می کنند که دولت رژیم اشغالگر ساخت صدها واحد شهرک نشینی و دیگر اقدامات ادامه می دهند.

 

پیشتر نیز دو تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی به فلسطین الیوم گفته بودند لحظه ای که نتانیاهو احساس کند فرصت بزرگی برای پیروزی در انتخابات آتی ندارد، ممکن است وی را به شعله ور کردن آتش جنگ یا تشدید تجاوزات محدود در یکی از جبهه ها سوق دهد، این تحلیلگران معتقدند جبهه غزه آخرین احتمالات جنگ در این مرحله خواهد بود، در حالی که جبهه کرانه باختری و قدس اشغالی بیشترین احتمال را برای تشدید تنش آفرینی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی در مرحله آینده دارند.

 

قرار است انتخابات رژیم صهیونیستی روز نهم آوریل آتی برگزار شود که نظرسنجی های انجام شده در میان صهیونیست ها از رقابت شدید میان حزب بنیامین نتانیاهو موسوم به حزب لیکود و حزب گانتس موسوم به آبی و سفید حکایت می کند.

 

انتهای پیام/ر.م/




مطالب مرتبط

گزارشی از تروریسم دولتی مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تلاش برای شکست انتخابات/

فهرست "القدس موعدنا": بازداشت نامزدهای ما تنها سبب افزایش قدرت و اصرار ما بر برگزاری انتخابات خواهد شد/ حماس : هرگز از نبرد انتخابات کناره گیری نخواهیم کرد
گزارشی از تروریسم دولتی مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تلاش برای شکست انتخابات/

فهرست "القدس موعدنا": بازداشت نامزدهای ما تنها سبب افزایش قدرت و اصرار ما بر برگزاری انتخابات خواهد شد/ حماس : هرگز از نبرد انتخابات کناره گیری نخواهیم کرد

فهرست انتخاباتی جنبش حماس با عنوان "القدس موعدنا"(قدس وعده گاه ما است) با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در بازداشت نامزدهای این جنبش تاکید کرد این اقدامات تنها سبب افزایش عزم و اصرار بر ادامه حرکت در مسیر برگزاری انتخابات خواهد شد.

|

حسام بدران از اعضای حماس:

اشغالگران برای تاثیرگذاری بر انتخابات فلسطین و جلوگیری از برگزاری آن تلاش می‌کنند/ جامعه بین المللی مانع اقدامات صهیونیستها شود
حسام بدران از اعضای حماس:

اشغالگران برای تاثیرگذاری بر انتخابات فلسطین و جلوگیری از برگزاری آن تلاش می‌کنند/ جامعه بین المللی مانع اقدامات صهیونیستها شود

یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، اقدام نظامیان صهیونیست در بازداشت شماری از نامزدهای مجلس قانونگذاری فلسطین را در راستای تلاش اشغالگران برای جلوگیری از برگزاری انتخابات اعلام کرد.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.