جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

کاخ سفید در محاصره لابی صهیونیست

لابی اسراییلی در اعماق دولت ترامپ، رسانه ها و مراکز تصمیم گیری نظامی و صنعتی ایالات متحده نفوذ کرده

 به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا):عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت جورجیا، لابی صهیونیستی را به تهدید و اعمال فشار به مقام های کنگره و کاخ سفید متهم کرد و گفت کاخ سفید در محاصره این لابی قرار دارد و ترامپ هم به طور کامل تسلیم آنها شده است.

 

انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه آمریکا

'سینتیا ان مک کینی' روز پنج شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا به شدت از پشتیبانی سران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه از سیاست های جنگ افروزانه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: لابی اسراییلی در اعماق دولت ترامپ، رسانه ها و مراکز تصمیم گیری نظامی و صنعتی ایالات متحده نفوذ کرده است.

 

نفوذ گسترده لابی اسرائیل در دولت ترامپ


این عضو جدا شده حزب دمکرات بر ضرورت ارتباط میان مردم و نخبگان آمریکایی و ایرانی تاکید کرد و آن را روشی مهم برای مقابله با سیاست های ضد ایرانی دولت آمریکا دانست.

 

** اهمیت روابط مردم دو کشور
مک کینی که 6 دوره نماینده جورجیا در مجلس نمایندگان بوده است از سیاست های ضد ایرانی دولت ترامپ انتقاد کرد و گفت: به باور من دیپلماسی در سطح مردمی، مهم ترین و تاثیرگذارترین راه برای ارتباط و مقابله با این سیاست هاست. این کار باعث خواهد شد که مردم ایران با مردم ایالات متحده غریب نباشند و فعالان صلح در ایران از جامعه فعالان صلح در ایالات متحده جدا نیفتد.


وی ادامه داد: عجیب نیست که دولت آمریکا دست به تحریم افق نو زده است زیرا این مجموعه با گروه های صلح و با کسانی که می خواهند سیاست های جنگ طلبانه ایالات متحده را زیر سوال ببرند، ارتباط خوب و عمیقی گرفته بود.


نماینده پیشین مجلس آمریکا به تغییر افکار عمومی مردم آمریکا و افزایش حساسیت آنها نسبت به کمک های ایالات متحده به اسراییل اشاره و اضافه کرد: اسراییل از اموال، فناوری و سربازان ما برای پیشبرد جنگ های خود بهره می برد. آمریکایی ها نمی خواهند بخشی از این بمباران ها و جنگ ها باشند.


مک کینی با اشاره به انتقادهای خود از رژیم اشغالگر قدس در دوران نمایندگی، تصریح کرد: تحولی که رخ داده این است که 20 سال پیش، صدای من منزوی و تنها بود اما امروز خیلی ها به همان حرف رسیده اند. حتی کسانی که 20 سال پیش از حرف های من ناراحت بودند، اکنون اذعان می کنند که آن سخنان و مسیر درست بود.


وی خاطرنشان کرد: زمانه و وضعیت کلی ما تغییر کرده است و اکنون مردم نیز عوض شده اند. بنابراین، این ارتباط مردمی بسیار ضروری است. این ارتباط به توانمند شدن گروه های صلح طلب در ایالات متحده کمک خواهد کرد تا به شکل موثرتر و دقیق تری با نمایندگان و سیاستمداران برای مقابله با سیاست های جنگ طلبانه سخن بگویند.


نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه ارتباط میان نخبگان دانشگاهی بسیار کلیدی است، یادآور شد: دانشگاه تهران می تواند برای ادامه ارتباط میان دو کشور برنامه سفر یا کنفرانسی را تدارک ببیند.


مک کینی درباره ظرفیت های کنگره آمریکا برای دیپلماسی ابراز تردید کرد و گفت: با توجه به نفوذ لابی اسراییلی در کنگره، نمی توان به ارتباط میان نمایندگان کنگره با مجلس ایران امیدی داشت.

 

** نقش جامعه ایرانی-آمریکایی
سینتیا ان مک کینی که اولین زن سیاه پوست در تاریخ نمایندگی ایالت جورجیا در مجلس بود، لابی صهیونیستی را متهم به تهدید و فشار به نمایندگان کنگره و سیاستمداران آمریکایی برای پیروی از دیدگاه های اسراییل کرد و گفت: آنها از قدرت پول و مال بهره می برند.


وی ادامه داد: البته ما نیاز نداریم که از لحاظ مالی هم سطح لابی اسراییلی باشیم؛ سرمایه ما، اعتبار و محبوبیت مردمی است. مردم آمریکا از جنگ خسته و گریزان هستند.

 

آنها می گویند به جای این هزینه ها، برای زیرساخت های خراب کشور خرج کنید. مشکل آب آشامیدنی را حل کنید.


این سیاستمدار خاطرنشان کرد: اما مساله ای که در خصوص مداخله لابی اسراییلی وجود دارد این است که شما باید به ضد تبلیغات آنها علیه خودتان پاسخ بدهید.

 

اینجاست که به پول نیاز خواهید داشت تا به آنها پاسخ داده باشید. من پول نداشتم و نتوانستم به آنها جواب بدهم.


مک کینی تصریح کرد: اینجاست که نقش جریان های اجتماعی، همچون جامعه ایرانی-آمریکایی ها برای کمک به کسانی که می توانند صدای آنها باشند، برجسته خواهد شد.

 

** ترامپ در محاصره لابی اسراییلی
نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا، به موضوع سیاست های خصمانه دولت ترامپ علیه ایران اشاره کرد و گفت 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی کاخ سفید عامل صهیونیسم و هدایت کننده سیاست های مورد نظر اسراییل در دولت ترامپ است.


مک کینی افزود: این یک تراژدی است که پمپئو (وزیر خارجه ترامپ) و بولتون در دولت حضور دارند. این لابی اسراییلی بود که بولتون را در جایگاه مشاور امنیت ملی قرار داد. بولتون در برابر طرح های صلح طلبانه ترامپ قرار گرفته و به دنبال طرح های جنگ طلبانه است.


وی ادامه داد: زمانی فکر می کردم که ترامپ می تواند علیه وی و طرح های دولت پنهان موفق شود اما به نظرم این شانس را از دست داده است و در محاصره دولت پنهان و جریان های جنگ طلب حامی اسراییل قرار گرفته است.

 

این جریان ها نه تنها در عمق دولت او، بلکه در اعماق مراکز تصمیم گیری نظامی-صنعتی و رسانه ای نفوذ کرده اند. اینها مساله بسیار خطرناکی هستند.


عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: ترامپ در ابتدا تلاش کرد با انتقال سفارت آمریکا به قدس، به اسراییل بالاترین هدیه را بدهد تا آنها دیگر فشار نیاورند. او به اسراییل گفت که شما باید خودتان از اسراییل دفاع کنید.

 

او این را علنی هم گفت و در رسانه ها هم پخش شد.

با این حال با ورود بولتون به دولت، این امیدواری که به وجود آمده بود نقش برآب شد. در یک کلام، ترامپ بطور کامل تسلیم لابی اسراییلی شده است.


مک کینی ادامه داد: ترامپ، سخنان متیس را رد کرد اما با بولتون مخالفت نشان نمی دهد زیرا پشت سر بولتون، جریان قدرتمندی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ی.ح/24




نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.