پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
استقبال فلسطین از گزارش سازمان ملل در مورد جنایات اسرائیل در غزه:

تک تیراندازان اسرائیل بیش از 6000 معترض فلسطینی را طی هفته های گذشته هدف قرار داده اند

دولت فلسطین از گزارش کمیسیون تحقیقات سازمان ملل درباره جنایات صورت گرفته توسط اسرائیل علیه فلسطینیان در راهپیمایی مسالمت آمیز در نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری  قدس (قدسنا) دولت فلسطین اعلام کرد: این گزارش تایید می‌کند که نظامیان اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه، کرانه باختری و قدس دست به جنایات جنگی زده اند.

 

در این گزارش همچنین آمده است: "پس از این گزارش دادگاه لاهه باید اقدامات جدی، فوری و تحقیقات در مورد جنایات مذکور را آغاز کند. همچنین وقت آن فرا رسیده که اسرائیل پاسخگوی این جنایات بوده و نباید دولتی بالاتر از قانون باشد".

 

کمیسیون تحقیقات سازمان ملل امروز طی گزارشی اعلام کرد اقدامات اسرائیل طی سال گذشته در نوار غزه علیه معترضان فلسطینی‌ را می‌توان در چارچوب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت تعریف کرد.

 

در این گزارش همچنین آمده است: نظامیان اسرائیل علیه فلسطینیان در راهپیمایی های مسالمت آمیز «بازگشت بزرگ» از گلوله جنگی استفاده می کنند که این اقدام غیر قابل قبول است.

 

بر اساس این گزارش، تک تیراندازان ارتش اسرائیل بیش از 6000 معترض فلسطینی را طی هفته های گذشته هدف قرار داده اند و از آغاز راهپیمایی بازگشت بزرگ تا 31 دسامبر سال گذشته نیز 189 فلسطینی شهید شده اند.

 

گفتنی است مردم فلسطین از تاریخ 30 ماه مارس سال گذشته در مرز غزه با اسرائیل در راهپیمایی مسالمت‌آمیز بازگشت بزرگ به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت می‌کنند.

 

نظامیان اسرائیل برای برخورد با فلسطینیانی که خواهان بازگشت به سرزمین خود و پایان 12 سال محاصره غیرقانونی نوار غزه هستند، از گلوله‌های جنگی استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام /م.ق/24




مطالب مرتبط

آمریکا و «اسرائیل» گزارشگر سازمان ملل را تهدید کردند

آمریکا و «اسرائیل» گزارشگر سازمان ملل را تهدید کردند

فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، در گزارشی تأکید کرد: «پس از 5 ماه تجزیه و تحلیل قتل‌عام ‌های «اسرائیل» در غزه، گزارش‌ها نشان می‌دهد «اسرائیل» در حال نسل‌کشی در غزه است.»

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.