چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

اسرائیل حریم هوایی لبنان را نقض کرد

جنگنده های متجاوز رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه حریم هوایی لبنان را در دو نوبت نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری لبنان، در جریان یکی از این تجاوزها، این جنگنده ها با نادیده گرفتن حاکمیت ملی و نقض حریم هوایی لبنان، وارد حریم هوایی منطقه مرجعیون در جنوب غرب این کشور شدند.

 

در مورد دوم نیز جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز به صورت تجاوزکارانه وارد حریم هوایی منطقه نبطیه و اقلیمالتفاح شدند و اقدام به پرتاب بالون های حرارتی سفید کردند.

 

رژیم صهیونیستی تقریبا همه روزه و به صورت دایمی حاکمیت لبنان را در آبهای این کشور و حریم هوایی نقض می کند.

 

روز گذشته نیز قایق های این رژیم وارد حریم آبی لبنان شده و پس از گشت زنی تا عمق 700 متر از آن خارج شدند.

 

لبنان همواره و به صورت مرتب ورود این قایق ها و تجاوزهای هوایی رژیم صهیونیستی را به نیروهای موقت سازمان ملل متحد در این کشور (یونیفل) اعلام می کند.

 

اکنون براساس اعلام بسیاری از شخصیت های لبنانی مقابله با تجاوزهای مستمر این رژیم به آبهای لبنان و حل اختلافات مرزی با این رژیم مستلزم افزایش قدرت نظامی لبنان و برخورداری این کشور از تسلیحات مدرن مانند سامانه های پدافندی است و روش های سیاسی و دیپلماتیک مورد تاکید غرب و امریکا نمی تواند مشکل این کشور را حل کند.

 

امریکا همواره مخالف واگذاری سلاح به لبنان است اما در مقاطعی اقدام به ارایه کمک های سمبلیک نظامی مانند سلاح های سبک به این کشور می کند.

 

همچنین از دیدگاه بسیاری از شخصیت های لبنانی رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می شناسد و اگر این روش ها در سال های اخیر و مقاومت لبنان نبود، جنوب لبنان در اختیار تل آویو بود.

 

انتهای پیام/م.ق/




مطالب مرتبط

وزیر امور خارجه در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا

می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم / آمادگی نظامی ایران صد درصدی است
وزیر امور خارجه در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا

می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم / آمادگی نظامی ایران صد درصدی است

ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه جنگ نیست، پاسخ متناسب خود را به شکل محدود و حداقلی به رژیم اسرائیل دادیم لذا مادامی که ماجراجویی جدیدی از طرف رژیم اسرائیل روی منافع ایران صورت نگیرد، ما واکنش جدیدی روی آن نخواهیم داشت.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.