جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
شبکه خبری سی بی اس گزارش داد:

پرده ای جدید از نمایش پمپئو و نتانیاهو علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی وعده داد علیه حضور ایران در منطقه همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا): به نقل از شبکه خبری سی بی اس، پمپئو و نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک خود وعده دادند علیه حضور ایران در منطقه همکاری کنند.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم را تاریخی دانست و افزود: تصمیم او برای خروج از توافق فاجعه بار هسته ای با ایران نیز همانقدر تاریخی بود. 


ترامپ اردیبهشت ماه سال جاری ضمن اعلام خروج از برجام تحریم های رفع شده به مدد این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.

خروج ترامپ از برجام در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در همه گزارش های فصلی خود پایبندی ایران به برجام را قاطعانه تایید کرده است.

نتانیاهو با بیان اینکه فشار علیه ایران جواب می دهد، تاکید کرد: باید این فشار را افزایش و گسترش دهیم. آمریکا و اسرائیل برای مقابله با تجاوز ایران به منطقه همکاری نزدیک دارند. 


وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری مشترک استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در فلسطین اشغالی را باعث افتخار برای واشنگتن توصیف کرد. 


پمپئو با اشاره تلویحی به اظهارات ایلهان عمر نماینده مسلمان و دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: اظهارات یهودستیزانه در صحن های کنگره ما نیز شنیده می شود. 


دیدار پمپئو با نتانیاهو در حالی است که تنها چند هفته به انتخابات در فلسطین اشغالی باقی مانده و بسیاری این سفر را حمایت واشنگتن از نخست وزیر رژیم صهیونیستی تفسیر کرده اند. 


کاخ سفید نیز اعلام کرد نتانیاهو هفته آینده ۵ و ۶ فروردین با ترامپ در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. 


پمپئو: اختلاف میان کشورهای عربی مانع از مقابله با ایران می شود 


مایک پومپئو که سفر جدید خود به خاورمیانه را با دیدار از کویت آغاز کرده، در دیدار با مقام های این کشور خواهان حل اختلاف های میان چهار کشور عربی و قطر شد و این اختلاف ها را مانعی بر سر راه مقابله با تهدیدات (!) ایران دانست.

به گزارش آسوشیتدپرس، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سفر جدید خود به خاورمیانه را شامگاه سه شنبه ۲۸ اسفند آغاز کرد و صبح چهارشنبه با صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت و شیخ صباح خالد احمد الصباح، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

پمپئو در نشست خبری مشترک با همتای کویتی خود با اشاره به ادامه بحران بین قطر و چهار کشور تحریم کننده آن (عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین) گفت این اختلاف ها «به سود منطقه [خاورمیانه] و جهان نیست.

 

ما نیاز داریم که کشورهای خلیج فارس در مورد چالش هایی که هر کدام از این کشورها با آن روبه رو هستند با هم همکاری کنند.» 


پمپئو در دیدار با امیر کویت، تلاش های میانجی گری کویت در این مناقشه را ستود و گفت آمریکا هر کاری که بتواند برای کمک به آن انجام خواهد داد. 


وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما تلاش می کنیم به این کشورها کمک کنیم تا مجموعه ای از زمینه های مشترک را پیدا کنند. همه ما با تهدیدهای مشابهی مواجه هستیم، تهدیدهای القاعده، داعش و جمهوری اسلامی ایران.

همه ما به شدت تلاش خواهیم کرد تا مسیری را برای حل اختلاف بین این کشورها پیدا کنیم.»

بحران قطر ۵ ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شد. ابتدا عربستان سعودی و سپس بحرین اعلام کردند برای حفاظت از منافع ملی، مبارزه با افراطی گری و دخالت قطر در مسائل داخلی کشورشان رابطه سیاسی خود را با این کشور قطع می کنند.

آنها قطر را به رابطه با «گروه های تروریستی» متهم کردند و خواستار قطع رابطه دوحه با تهران شدند.

ساعتی بعد امارات متحده عربی و مصر هم روابط سیاسی خود با قطر را قطع کردند. راه های زمینی و حریم هوایی این کشورها نیز بر روی قطر مسدود شده است.

قطر که متحد آمریکا و میزبان بزرگ ترین پایگاه ارتش ایالات متحده در منطقه است، این اتهامات را رد کرده و اعلام کرد عربستان سعودی و متحدانش قصد دارند با نقض حاکمیت ملی و سیاست مستقل خارجی قطر، این کشور را به یک کشور وابسته تبدیل کنند.

 

انتهای پیام /م.ر/24




مطالب مرتبط

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی: 

سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی، محکم و درس‌آموز بود
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی:

سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی، محکم و درس‌آموز بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت پایدار، منوط به پشیمان کردن هر متعرض به کشور است، گفت: جمهوری اسلامی ایران که نشان داده غیرتمندانه نسبت به حفظ خاک و امنیت کشور برخورد می‌کند، با اقتدار به وظیفه ملی خود عمل کرد.

|

تظاهرات مجدد علیه نتانیاهو در تل آویو

تظاهرات مجدد علیه نتانیاهو در تل آویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی تظاهرات کردند.

|

ارائه دیدگاه هیئت صهیونیست در نشست قاهره و امیدواری حماس به تحقق خواسته‌هایش

ارائه دیدگاه هیئت صهیونیست در نشست قاهره و امیدواری حماس به تحقق خواسته‌هایش

شبکه «القاهره الاخباریه» مصر به نقل از یک منبع بلندپایه مصری گزارش داد که هیئت‌های حماس و قطر قاهره را ترک کردند و ظرف ۲ روز آینده برای توافق بر سر مفاد توافق نهایی باز خواهند گشت.

|

روزنامه هاآرتص:

نتانیاهو باید برود
روزنامه هاآرتص:

نتانیاهو باید برود

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به بدتر شدن اوضاع رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون، خواستار کناره گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از قدرت شد.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.